Kreupelen op het zachte...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Kreupelen op het zachte...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 15:48

Een van mijn merries loopt al een paar weken wat onregelmatig op een zachte ondergrond. Op het harde is er in stap en in draf geen afwijking te zien. Het probleem doet zich dus alleen voor in de bak.
De eerste stappen als de merrie van stal komt, zijn het ergste. Na enige beweging, trekt de kreupelheid iets weg, maar blijft zichtbaar.
De merrie heeft geen dikke benen, wondjes, warme plekken, etc. en ook de hoefsmid heeft niets kunnen ontdekken.

Ik heb zelf het vermoeden dat het probleem hoog zit, in de schouder bijvoorbeeld. Ik heb de merrie op advies van de DA een paar dagen stalrust gegeven, maar hierdoor werd de onregelmatigheid alleen maar erger. Ze staat nu al 3 dagen op de wei en onbelast loopt ze nu een stuk beter.

Kan iemand mij vertellen of dit verhaal zou kunnen duiden op een schouderblessure? Hoelang duurt het voor zoiets genezen is? Heeft iemand misschien ervaring met dit soort blessures?



Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 16:05

Buigproeven heeft de hoefsmid al gedaan en die zijn goed. Ik kijk het nog even aan met wat weiderust, maar als het binnen korte tijd niet verbetert dan zal ik de veearts weer laten komen...
Bedankt voor jullie reacties.

* To Belg, or not to Belg *

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Capriootje, elin2412, Hobbyhorse, mingming, Pikeur en 23 bezoekers