Bright eye

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Bright eye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 21:34

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van Bright eye?

Mijn pony heeft regelmatig last van zijn ogen. Nu ben ik eens aan het rondkijken wat ik kan doen om een ontsteking te voorkomen. Dacht aan Bright eye.

Iemand hier ervaring mee of andere tips??

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:36

Ik gebruik het ook wel eens als Sandor een vies oog heeft. Het helpt om zijn traanbuis wat te versoepelen.. en het helpt wel degelijk.
Als het echt onstekingen zijn is bright eye niet voldoende maar voor een tochtoog kan het wel degelijk helpen.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 21:37

Hij heeft net een ontsteking gehad. Na gebruik van zalf was dat weer weg. Maar nu wil ik een ontsteking voorkomen.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:45

Dan dagelijks een beetje bright eye over de oogbol heen smeren.
Het is vrij taai spul .. dus net als vaseline even warm wrijven in je schone handen en dan over de oogbol aanbrengen. En even langs zijn ooghoeken gaan. Niet met je vingers erin maar gewoon erlangs !
Blijft de boel lekker soepel

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 10:00

Ok dank je!!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:43

Ja help idd goed. marquez had altijd een beetje viezige ogen (tocht ogen) en het helpt heel goed en idd aanbrengen zoals hierboven genoemd is.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:53

MirandaB schreef:
Dan dagelijks een beetje bright eye over de oogbol heen smeren.


Ik dacht dat je dat spul alleen rond het oog mocht smeren maar niet erin! Staat volgens mij ook op dat flesje/potje.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:00

Ik smeer het in zijn ooghoek. Hij doet dan zijn oog dicht en dan strijk ik het uit over zijn oogeleden. Lijkt mij niet erg als er wat in zijn ogen komt.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:04

Bravura schreef:
Ik dacht dat je dat spul alleen rond het oog mocht smeren maar niet erin! Staat volgens mij ook op dat flesje/potje.



Ik zeg hierboven ook al niet erin.. maar het woord oogleden kwam niet in mij op ..
Dus over de oogbol (als hij zijn ogen dicht heeft..) Lachen

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:29

ik heb het spul ook, maar vind het eigenlijk helemaal niet werken Verward Evita krijgt er juist nog viezere/plakkerige ogen van.. haar manen gaan erin plakken en vervolgens weer aan haar ogen plakken en zand blijft er aan kleven enz.

Ik maak haar oogjes regelmatig schoon met een doekje uitgekookt water, haar voorpluk in een vlecht zodat d'r manen niet in haar ogen irriteren en als er vliegen zijn een vliegenkap op.. dat vind ik zelf beter werken dan bright eye.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:56

je kan het beste een ontsteking voorkomen om de ogen af en toe eens schoon te maken met uitgekookt, afgekoelt water en een steriel gaasje.
om hardnekkige traanstrepen te voorkomen smeer ik er altijd bright eye op.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:56

De oorzaak aanpakken is denk ik beter...
Waarom krijgt je paard snel last van z'n ogen... zand/zonlicht/vliegen?Allemaal zaken die met een Flymask snel en makkelijk opgelost zijn en op de lange duur ook goedkoper.

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:40

Traanogen kan ook ijzertekort zijn.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:45

mijn paard heeft ook regelmatig een traanoog.
als hij gewassen wordt (en er per ongeluk water in zijn oog komt),als de hoefsmid er is en hij rook in zijn oog komt.als er wind is buiten en ik buiten rijd,als hij in de paddock speelt en het is stoffig.
ik heb dus altijd een tube vitamine a zalf in mijn kluis.
deze kan je bij de dierenarst kopen en in de dierenwinkel (daar is het voor honden en katten,maar dat is hetzelfde spul).
werkt geweldig maar helpt alleen als je zeker weet dat het geen ontsteking is!!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:51

ik vind Bright eye geweldig spul, gebuik het al voor de 2e zomer en Morrie heeft nooit van die vieze korsten om z'n ogen zoals sommige andere paarden op de wei!
je hebt het nu ook in olie-achtige substantie zag ik bij de ruitersportzaak

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:56

Francis schreef:
De oorzaak aanpakken is denk ik beter...
Waarom krijgt je paard snel last van z'n ogen... zand/zonlicht/vliegen?Allemaal zaken die met een Flymask snel en makkelijk opgelost zijn en op de lange duur ook goedkoper.


Idd! Ik heb eerst ook bright eye geprobeert, en dat hielp niet echt. Ik heb nu de flymask gekocht, en het is echt super OK dan!
Helemaal geen last van haar ogen meer! En het is gewoon superhandig, niets geen smeerboel, gewoon even omdoen en ze is verlost van onstoken ogen en vliegen Haha!
Kan het je echt aanraden!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:19

Je kan ook na het theezetten de vochtige theezakjes gebruiken (als ze afgekoeld zijn hè). Ik heb Bright Eye gebruikt bij mijn vorige paard en na een tijdje zag ik dat het pigment om zijn ogen begon weg te trekken (bleke plekjes), misschien is het toeval, maar ik gebruik dat spul niet meer.