wie heeft ervaring met bijna dampig paard ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:49

mijn paard heeft vroig jaar tegen het randje van dampigheid gezeten. Hij is direct op rust gegaan voor 2,5 maand de wei op 24/7
Hij kwam als herboren terug. Hij staat nu wel op zaagsel in een buitenstal met veel frisse lucht. Poetsen buiten de stal vanwege het stof. en ik geef preventief fenegriek.
Hij heeft dit jaar nergens last van gehad dus ik knijp mijn handjes dicht.
Bij mij is hij dus genezen maar als je paard eenmaal dampig is, kun je het niet meer genezen. Dan is het klaar. Ik adviseer dus ook je paard tot septmeber rust te geven op een wei. En inderdaad kuilgras ipv hooi ook vanwege het stof.
Als ze beter is stof blijven vermijden.

Nog meer vragen? PB me!


Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:50

vreselijk hoor. Ian had vorig jaar precies hetzelfde. Wat was ik blij dat hij weer goed uit de wei kwam.

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:59

hij kreeg last half februari
vele kuren ventipulmin en prednisol gehad
In mei werd het steeds erger en is hij op zaagsel gegaan, ook voor onderzoek naar Utrecht maar geen nieuwe dingen ontdekt
In juni nog altijd geen verbetering is hij de wei opgegaan als laatste redmiddel.
Begin september van het land gehaald in een buitenstal op zaagsel en het ging goed
dus wel een half jaar alles bij elkaar

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:31

ik wens je veel sterkte want luchtwegproblemen zijn toch wel 1 van de ergste dingen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers