bijna beter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

bijna beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 14:40

Gelukkig loopt marquez nu bijna goed, nadat hij twee weken kreupel is geweest. Hij had een klap tegen zijn schouder gehad, waarschijnlijk van een trap van een ander paard .
Hij loopt op de rechte stukken en linksom goed. Alleen op de volte rechtsom loopt hij nog heeel iets onregelmatig, of eigenlijk dat nog niet eens, hij loopt op die kant korter.
Na aanraden van de hoefsmid ben ik van de week met hem op buitenrit geweest. Toen ben ik niet zo lang weg geweest en heb alleen maar gestapt.

Vanmorgen ben ik weer met hem naar buiten geweest. Hij was zo fris als een hoentje en had er zin aan Hyper! . Hij liep goed dus ik heb maar een drafje geprobeerd. ook daar liep hij goed. Op de zandweg heb ik heel even een paar passen gegalopeerd. Ook hier was er niets aan de hand. Ik had alleen mijn handen vol om hem weer terug te krijgen Haha! .

Nu is mijn vraag, moet ik het rijden gewoon buiten weer opbouwen? Dus gewoon stap draf en galop? En hoe lang denken julllie dat hij ook weer op de volte helemaal rad loopt?

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:28

Tja, moeilijk om dat zo te beoordelen. Maar ik zou zeker gewoon weer rustig aan rechte stukken gaan rijden. Dus idd lekker buitenstappen en steeds de stukken draf en galop iets uitbreiden. Gewoon even een weekje proberen. Maar als hij dan nog zo onregelmatig blijft op de volte, toch maar ff Da laten komen!
Veel succes ermee!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 08:37

2 Weken rust bij kreupelheid is niet echt veel, als er bij zo'n klap spieren zijn geblesseerd heeft dat vaak toch wel een week of 6 nodig om helemaal te genezen.
Ik zou nog even rustig aandoen met hem, veel stappen op het harde, veel rechte lijnen en nog even geen voltes. Ook zachte zandpaden zou ik nog even vermijden.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 10:23

Hmm vanmiddag komt de da toch om te enten, toch maar even vragen of hij nog even wil kijken, hij is er al bij geweest hoor. Meteen de eerste dag van zijn kreupelheid. Hij zij toen dat hij een paar dagen op rust moest en dat ik er daarna gewoon weer op kon en weer rustig beginnen. Die paar dagen zijn nu twee weken geworden.