da geweest voor darinka peesblessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

da geweest voor darinka peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 22:46

nou haar oppervalkkige buigpees is helemaal goed
haar diepe buigpees is iets beschadigd maar haar check ligament(zit vanaf de achterkant van de knie en hecht op een gegeven moment aan de diepe buigpees) zit een gat in Huilen

dus voorlopig 3maanden niks doen alleen 10 min 2x per dag stappen en smeren met dobole(of zoiets Verward ) en koelen met coolpacks
en daarna gewoon eerst kijken in hoeverre het is geheelt
maar ik verwacht niet dat t helemaal geneest

heeft iemand nog tips etc zijn welkom!(bv homeopathie)


darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 09:50

nou er lijkt vooruitgang in te zitten ze loopt al niet zo erg kreupel meer
en nu maar hopen dat darinka zich gedraagt en niet gaat renne

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 22:56

ja dat klopt, maar dat weet ik wel hoor
Ik heb al zoveel pezenleed met haar achter de rug en t duurt idd lang vorige keren was ik er ongeveer 6maanden mee zoet maar dat zal nu wel een stuk langer duren ,zelf denk ik dat t wel een jaar kan duren voordat ze evt weer (recreatief) bereden kan worden.
Maar ik bewn blij dat er in ieder geval iets vooruit gang in zit (ik zag t eigenlijk niet meer zitten) en vermoede het ergste Verdrietig maar dat was gelukkig niet zo!!! Lachen
En zal me zeker aan de da houden hij had t over 3maanden rust en daarna weer rustig beginnen met opbouwen (heel langzaam) ze is al 20 dus zal t ook wel wat langer duren
Deze zomer wordt in ieder geval niks meer

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 11:23

ja idd er zijn zoveel middeltjes maar of dat nou ook goed is om te versnellen???? t lijkt mij niet en zeker niet als ze al meerdere blessures op die plek heeft gehad.
ik heb van de da dolobene gel gehad en hij zei nog iets te hebben uit engeland maar dat kost 150 euro(voor een poedertje Verward )
Dat vond ik iets te gek worden en of t helpt wie zal t zeggen(ja de fabrikant Knipoog )

Nee ik houd het op rust en koelen en insmeren het gaat al een stuk beter en daar ben ik al tevreden mee ,er zit vooruitgang in en dat geeft weer wat hoop

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 08:47

darinka wordt dus ook gek van boxrust dus staat ze gewoon op t land(met het risico dat ze gek doet) maar ze is tenslotte 20 en heeft een niet zon leuk begin van haar leven gehad dus vind ik dat ze met pensioen mag en zolang ze geen pijn heeft (het gaat nu de goede kant op) mag ze lekker bij makey in het land lopen en lekker gras eten en luieren ik zie volgend jaar wel weer verder of ik er nog op kan om stapritjes te maken.
Als ze vanaf nu pijnloos oud kan worden vind ik dat prima ook al kan ze niet meer bereden worden en daarom ga ik ook niet naar van schie ofzo.
Ik doe die pony daar geen plezier mee(verschrikkelijke strekip en gaat over de rooie op een vreemde plek met dierenartsen)
Nee dat hoeft allemaal niet meer(klinkt hard) mar het is dus de vierde keer op de zelfde plek dus dat zal zeker niet zo goed helen als t om een eerste keer gaat.
Mijn eigen da zei zelfs al nou als t niet goed komt moet je een keuze maken(niet meer te berijden bedoelde hij) nou ik pieker er niet over om haar naar de slacht te brengen omdat ze niet meer berijdbaar is!!!!!!!!! als ze geen pijn heeft loopt ze daar heel erg goed in het land

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 17:08

volgens mij kun je dat bestellen bij de paardendrogist of jordans hippo en idd ik ben meer iemand die dat liever wil proberen dan het is wel geen medicijn maar ondersteunt het proces wel
hiervoor heeft darinka tendocure gehad

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Re: da geweest voor darinka peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-05 21:52

dit is een oud topic , en darinka is met vervroegd pensioen pezen zijn niet meer goed gekomen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, germie, GrapeshotBot, Jossie, willemijn_T en 22 bezoekers