Tandvleesontsteking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Tandvleesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:54

Vandaag stond Treasure vreselijk te kwijlen op stal. Het slijm en schuim liep haar gewoon uit de mond. Ze had dat al eens eerder toen ze begon te wisselen dus ik keek even in haar mond en haar hele tandvlees was ontstoken. Ook is haar onderlip links een beetje opgezwollen. Al een tijdje was ze geïrriteerd wanneer ik het sperriempje vastmaakte (wat ik de laatste tijd dan maar zo los mogelijk heb gelaten). Nu weet ik waarom... Scheve mond
Ze krijgt al antibiotica ivm een zwelling aan het achterbeen dus dat is wel toevallig en handig want dan werkt het meteen ook voor haar tandvlees.

Nu is mijn vraag, kan ik verder nog iets doen om het zo snel mogelijk te laten genezen? De pijn te verzachten oid?

Kamillethee werkt ontstekingsremmend en pijnverzachtend, zou het een optie zijn om haar dit op de een of andere manier te geven, en welke manier? Ze is natuurlijk geen mens die ik de mond kan laten spoelen daarmee

Alvast bedankt!!

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:34

voor babies hebben ze daar toch ook iets voor ??? (je merkt het al-ben geen baby expert!) voor als de tanden doorkomen of zoiets verzachtends, misschien (in overleg met DA) mogelijk om dat te smeren ?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:43

Je zou verse Kamille kunnen plukken, bij ons staat het hier nou vol van en de paarden vinden het heerlijk. Vingers aflikken

Ik zou het verder zo niet weten eigenlijk, maar tis omdat je zelf kamille aanhaalde ...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 21:37

Geen idee, ben ook geen baby expert. Maar kan het iig eens aanhalen bij de DA. Bedankt voor de tip!

Kammile doet zo geloof ik niks, de thee is wel heel goed afgekookt. Dat staat hier nu ook volop in de weien. Toch bedankt Haha!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:09

Vitamine C, werkt ook goed bij onstoken tandvlees, voorwaarde is natuurlijk wel dat je weet wat de oorzaak hiervan is. Vraag je Da hierna, want mogelijkerwijs heb je maken met een allegische reactie op de antibiotica. Normaal is het in ieder geval niet en er moet wel naar gekeken worden.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 08:44

Nee, ze heeft al eerder antibiotica gehad en er nooit eerder last van. Ook dat de allergie nu pas is ontstaan is uitgesloten want ze had zoals ik beschreef al eerder last ervan aangezien ze al een paar dagen heel gevoelig was bij de mond op de plaats van het sperriempje, daar zit ook de ontsteking op het tandvlees op die hoogte. Maar de DA komt zo snel mogelijk.
Bedankt voor de tip van de vitamine C!

natuurlijk
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: axel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:09

als je kruiden wilt gebruiken kan je goudsbloem en kamille plukken in een liter heet water doen en een nacht laten staan en dat water in de drinkensbak doen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 16:40

Dankjewel voor de tip!!

Het ziet er vandaag al een stuk beter uit. Minder rood en minder gevoelig! Gelukkig maar..

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:45

Okkie1 schreef:
Dankjewel voor de tip!!

Het ziet er vandaag al een stuk beter uit. Minder rood en minder gevoelig! Gelukkig maar..


Heb je al enig idee waardoor het komt Okkie1?

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:29

Blijft er vaak voedsel in de mond achter? En dan bedoel ik niet een uurtje wat daarna weer weggespoeld wordt, maar wat enkele dagen in de mondholte blijft zitten.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 11:10

Nee geen flauw idee waardoor het ontstaan is. Denk dat dat ook heel moeilijk te achterhalen is. Jammer anders zou het eventueel een volgende keer voorkomen kunnen worden.

Ik denk niet dat er voedsel achterblijft, dat was me wel opgevallen met het bit indoen ed. Maar ik kan er wel eens naar kijken voor de zekerheid.