scheef paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

scheef paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 17:52

Mijn 7 jarig paard heeft een scheve bekken. Volgens het keuringsrapport van de D.A. is het niet ernstig en hoeven er geen problemen door te komen, maar ik merk het wel. Het zadel zit hierdoor ook wat scheef, dus hij heeft dan denk ik ook een scheve schouder (zal het vanavond eens opmeten en op de foto zetten).
D.A. schreef op dat het paard veel gelongeerd moet worden en z'n achterhand moet leren gebruiken. Hebben jullie nog tips?
Ik ben op zoek naar een zadel en nu zei iemand dat je dan een correctiedekje nodig hebt; iemand ervaring hiermee?


mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 22:01

Issy schreef:
is het bekken schreef gegroeid (botten scheef) of is het altijd schreef gereden (spieren scheef) Als de botten scheef staan kan je er niks aan doen, als het paard scheef gereden is kun je het corrigeren. Echter moet je dit altijd met een goede instructie doen.

Ja, bekken is scheef

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 22:06

Ja, die pessoa teugel ga ik gauw gebruiken, bood iemand me al aan te leren Lachen
Nu net even gereden en toch best last van 1 bil, nogmaals, heeft iemand misschien ervaring met een correctiedekje?


mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 12:51

Ik zal 's kijken. Klinkt interessant.

HEEFT NIEMAND ERVARINGEN MET CORRECTIEDEKJES???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Zinzi_jewel en 29 bezoekers