2 wkn rust ivm hoest: hoe dik worden voorkomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

2 wkn rust ivm hoest: hoe dik worden voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:21

Mijn shet had vorige week wat snottebellen, niets aan de hand dacht ik, maar helaas ze begon ook flink te hoesten. De DA is vandaag geweest en d'r longen zjin schoon, het is gewoon een flinke verkoudheid, dus 2 weken antibiotica en dan moet het over zijn. Ze mag zich die 2 weken alleen niet inspannen.

ze staat dag en nacht op het land, met niet zo heel veel gras en krijgt maar 3 x p/w eten en toch wordt ze heel snel te dik..

Nu moet mag ze zich dus 2 weken niet inspannen, maar ik ben bang dat ze helemaal dicht groeit, heeft iemand tips om dit te voorkomen?

Marrgriet
Berichten: 39
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Huizinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:42

Shetlandpony's worden dik voordat je er erg aan hebt. Als je hem aan een spit (lange ketting) zet, heb je meer controle over de hoeveelheid gras die je pony binnen krijgt. Je verzet je pony immers zelf?

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:30

laat dat extra eten dan maar achterwege nu.
en inspannen mag ze niet, maar ze mag toch wel gewoon naar buiten ind e weide?

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:53

alleen in de wei en eventueel extra hooi. Verder niet voeren. Is ook niet noodzakelijk aangezien ze de extra bestanddelen niet nodig heeft om energie aan te maken

Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 17:02

Ze staat idd gewoon 24 uur per dag op het land, en ik ga 2 x per dag een stukje wandelen en wat vrijheidsdressuren, en nu maar hopen dat ze niet te dik wordt! In ieder geval bedankt voor jullie tips