Paard loopt kort..iemand meegemaakt??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Paard loopt kort..iemand meegemaakt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 12:27

ik ben nu al een tijdje aan het sukkelen met mijn paard. hij loopt rechts voor kort (niet zo soepel meer) op het rechte stuk zie je niets, alleen als je hem op de volte zet..ook zie je het op het harde eerder dan op het zacht. ze hebben hem in een kliniek al helemaal onderzocht..(zijn nog bezig binnen kort terug) ze hebben zijn benen stukje voor stukje verdoofd.daar was niks mis mee.ze zijn er wel zeker van dat het spieren zijn..ik moet zijn nek schouder en borst rechts al masseren. er zat heel veel verbetering in maar de laaste dagen gaat het weer slechter. heeft iemand dit misschien ook ooit meegemaakt?? en wat hebben jullie er toen aangedaan?? ik hoop dat iemand me kan helpen want hij staat nu al 3 maanden stil...en ik word er gek van..maar hij nog veeel meer Huilen

ps: is zijn paardemasseur misschien een optie??

pps: het is niet de hoefsmit en ook niet hoefbevangen want hij staat nie op de wei..

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:40

Als ik jou was zou ik een fysiotherapeut naar je paard laten kijken, die van mij deed hetzelfde en het bleek aan haar rug te liggen! Ze had drie wervels vast zitten.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 12:49

zijn rug is ook helemaal nagekeken.. t zit waarschijnlijk ergens in de borts, schouder of elleboog..maar hoeveel spieren zitten daar wel niet..
ik zit er nu over te denken om inderdaad een fysio te laten kijken...die van www.massagehippique.nl Maar hoe gaat dat in zijn werk, en duurt het lang voordat je resultaat hebt?

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:44

rare vraag, maar past je zadel wel goed?
als die niet goed past kun je ook krijgen dat een paard op die manier kort gaat lopen...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:49

Ik zou eens contact opnemen met Irmgard Michielsen: www.fysiotherapie-paard.com. Zij kan je helpen met het loswerken van je paard, maakt blokkades los, kijkt ook naar pasvorm van het zadel, en komt een paar keer voor een behandeling en begeiding achteraf. Ze is bij mijn paard ook geweest, kan haar alleen maar aanbevelen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:53

Mijn paard is ook behandeld door een masseur en staat nu onder behandeling van de fysio van muiswinkel (Tunna Morians) en ik ben heel erg tevreden over haar. Ze masseert hem en ik moet hem zelf ook masseren, ze kijkt hoe je je paard longeert en rijdt en geeft tips indien noodzakelijk. Ze is heel rustig met paarden en Omar heeft er al meer vertrouwen in gekregen. Ik mocht een maand alleen maar longeren (laag en rond) en sinds 4 dagen weer rijden en ik moet zeggen dat ik al heel veel verschil aan hem merkt! Omar had ook erge last van zijn spieren (verzuringen) en nu vindt hij het voor het eerst sinds ik hem heb niet erg dat ik hem poets.

Ik zou je paard zeer zeker laten behandelen door een fysio!

Mocht je nog vragen hebben dan kun je me ook een pb sturen.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 14:34

ja aan het zadel heb ik ook gedacht..maar dat was zeer onwaarschijnlijk want ik heb een county die passen bijna alle paarden en ik heb het ook geprobeer met springzadel toen was het ook. en nu naar 3 maanden geen zadel op te hebben ook..maar k zal het laten checken voor de zekerheid

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:03

Ja ik ken het. Het paard van een vriendin van mij heeft het ook. Alleen loopt dit paard er al drie jaar mee dus de pezen zijn ook verkort. We zijn nu bezig met een trainingsprogramma dat ik heb opgesteld en met massage. (ik ben sportmasseur). Het gaat heel langzaamaan wat beter met haar. Maar omdat het een blessure is die al zo lang loopt zal het nog wel effe duren voordat het weer helemaal goed is.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 20:04

hmm dat klinkt minder wat zou jij dan in mijn geval doen...zeker laten masseren dus?? er is me nog iets opgevallen..als ik hem alleen een paar dagen longeer (mocht van de arts omdat ie dan best goed loopt en anders te stijf word) dan gaat ie slechter lopen..maar laat ik hem los voor het logeren (incl bokken rennen enzovoorts) dan loopt hij echt een heeeel stuk beter dan is er maar heel weinig aan de zien... Verward

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 20:13

hoe zet je btw die foto's erop??? k wil me schatje ook ff showen!!

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:12

hello

ik zou het proberen op de alternatieve weg , dus fysiotherapie en acupunctuur !!

groetjes

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:16

Ik stuur je wel een PB

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:50

Mijn paard loopt ook kort, linksvoor vooral. Hij heeft gewoon van nature dunne zolen en is daar gevoeliger op. Maandenlang is mij voorgehouden dat hij hoefbevangen was, cushing desease had etc etc maar achteraf is er dus 'niks' aan de hand.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 17:22

die van mij loopt pas sinds 3 maaden kort....daarvoor nix aan de hand , heb nog de zelfde smit enzo

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:16

Mijn paard is nu 8 maar ook dat is gewoon in de loop der tijd gekomen. Er kan dus nog eigenlijk van alles met je paard aan de hand zijn. Het had mij in elk geval heel wat kosten gescheelt als ik meteen wist wat er eigenlijk aan de hand is.

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:24

wij hadden een fisioterapeut als je het tel nummer wil moet je even pb sturen

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 20:42

ik heb met de DA gesproken en hij had ook al aan fysio gedacht..morge bel ik hem terug voor een afspraak (de kliniek werkt altijd met een fysio samen) hoop dat het helpt! *LOL*

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:12

Een van mijn paarden begon twee maanden terug rechts voor kort te lopen vooral in stap.Hoeven,zadel oké.Samen met de instructeuur eens kritisch gaan kijken en ja hoor ik zit scheef waardoor op de rechte lijn al te zien is dat de voorhand niet recht voor de achterhand staat.Vooral in de wending gaat ie nog korter r-voor lopen.
Nou,je begrijpt het al,we gaan weer lessen,trainen,werken.
Nu twee maanden verder is het al bijna niet meer waarneembaar.Ik zit recht,dwing mijn dier recht te zijn,spieren worden weer goed getraind en in mijn geval komt het allemaal goed.
Misschien is er zoiets ook bij jou aan de hand,laat iemand eens met je meekijken.
Doei.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 20:18

heb al 3 maanden niet meer gereden en tis nog steeds alleen gister beetje gestapt..heb iedere week prive les gehad van iemand die ook jureerd enzo bij wedstrijden...dus ik denk als ie het had gezien dat hij het wel zou zeggen..maar wie weet...

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:52

ik heb ongeveer dezelfde vraag..

ik ben op zoek naar een nieuw paardje, en heb mijn droompaarje gevonden, alleen...

hij loopt rechtsachter korter/stijfer ( buigt zijn hak minder dan links achter) maar met rijden voelde hij abslouut niet onregelmatig!
Het viel mijn instructrice op, toen we de film bekeken..
De bodem was wel heel erg drassig en glibberig, maar of dit het is? hij had het immers maar aan 1 beentje..

Waarschijnlijk laten we hem keuren, om te kijken hoe het precies zit..
Maar ik zit er best wel mee.. Verdrietig
Wat denken jullie?
Is dit echt een "handicap" of is het zijn manier van lopen?

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:59

ik zou er een fysio naar laten kijken. Komt vaak wat iemand eerder hierboven al zei, uit de rug etc. Of door slecht passend zadel bijvoorbeeld (hoeft niet zo te zijn). Kan ergens wegkomen waarvan je het niet verwacht. Mijn paard heeft dit ook gehad en heeft het ontwikkeld door het vastzitten van de bekken, wat verder is uitgebreid diagonaal over z'n rug en zo naar z'n schouder. Helemaal gekraakt door een fysio en daarna nog 5x behandeld ofzo. Maar hij zat dan ook behoorlijk vast. Soms volstaat 1 behandeling al met je eigen "nawerk" daarna.

Dat zal ik echt eens gaan proberen...een goede dierenfysio zoeken!

Succes ermee!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 19:50

heey sjellii, ik heb eigenlijk geen idee, mijn paard had het eerst niet...en hij heeft het voor...

vrijdag komt de fysio...ben benieuwd...

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:02

Het klinkt alof het uit de schouder komt. Marquez is nu ook herstellende van een schouderblesure. Warm houden, masseren en bewegen was het advies van de dierenarts en hoefsmid.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 20:17

heey!! goed nieuws (nu echt hopelijk) de fysio is geweest en heeft hem helemaal nagekeken en gekraakt..en weet je wat hij zei..ik behandel hem nog niet want volgens mij zijn zn hoeven het probleem (toch Verward ) hij vroeg hebben er ijzers onder gezeten??ja dat is zo voordat ik hem kocht liep hij altijd op ijzers ik heb ze er onderuit gehaald omdat ik het niet nodig vond. vroeg hij hoelang die niet goed heeft gelopen toen..paar dagen..en of ik toen weer ging rijden...nou denkt hij dat randeux een andere houding heeft aangenomen die minder pijn deed...en zo loopt hij nu een jaar en krijgt daar nu dus klachten van (beide borsten en schouders en ook beetje zn hals) ook worden die groeven naast zijn straal heel snel erg diep en dus ook gevoelig nu adviseerde hij om er ijzers onder te doen met rubber die de onderkant afdekken zodat zn zolen rust krijgen en bij kunnen groeien... hij zei dat hij dan waarschijnlijk een stuk beter zal lopen en als hij nog niet 100% goed is behandeld hij toch nog een keer zn spieren maar daar zat zeker niet de oorzaak volgens hem (omdat hij de eerste 10min aan de longe heel slecht liep en toen er iets engs voorbij kwam heel goed ging lopen Verward en goed bleef lopen) hij zei dat als een paard echt iets ernstig heeft dat hij niet goed blijft lopen dat hij er misschien even doorheen loopt maar dat hij daarna zeker kreupel(er) is en dat was dus niet het geval, de dag daarna ook niet OK dan! . dus ik ben benieuwd of dit het nou eindelijk echt is! Haha!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 17:30

nou de speciale ijzers met zolen zitten eronder incl sileconen > schok obsorberent..nu maar hopen dat het goed komt... ik ga nu weer beginnen met longeren..moet van de fysio..wish me luck..