Slecht hooi! Schimmel, helpt weken dan nog wel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Slecht hooi! Schimmel, helpt weken dan nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 22:36

Gadverdamme er zit schimmel in ons nieuwe hooi, het is pas gemaaid en heeft door het weer niet goed kunnen drogen. Als je nu een baal opentrekt komt er gelijk een stofwolk uit en dat zijn denk ik schimmelsporen. Want het hooi ziet helemaal wittig aan de binnenkant. Ik heb het er zelf nu ook benauwd van. Mijn paard kan er ook niet tegen.
Helpt weken in water nu nog wel, nu er zoveel schimmel inzit???


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 08:41

Ja het is echt waardeloos hooi zeg. Jakkie bah. Ze gaat straks het land op en dan voer ik haar niet meer bij met hooi. Na de zomer gaat ze op kuil, want dit is toch ook wat. Ik lag gisteravond in mijn bed, ik had het zelf gewoon benauwd van die f*king schimmel en ik moest er ook van hoesten. Kan me nu wel voorstellen hoe paardje lief zich voelt. Gelukkig heeft ze maar een paar plakken van die troep gehad. Ik hoop dat het niet al te veel schade heeft aangericht.

Ik voer haar wel kruiden tegen het hoesten, maar zo is het dweilen met de kraan open.


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 22:40

huh ja dat heb ik vaker gehoord dat het een tijd moet liggen. Waarom is dat eigenlijk?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AchillesKA, BingBot, Brittneyx, Polarize, s1993 en 27 bezoekers