Dik oog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Dik oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 20:44

Mijn verzorgpony, Thomas, heeft rechts een dik oog. De oogleden zijn helemaal dik en je ziet de aderen helemaal lopen. De meeste paarden hebben een kuiltje boven het oog maar Thomas heeft daar een bult met vocht. Ik kan er gewoon aankomen, het is niet warm en z'n oog is schoon. Hij traant wel Huilen , maar ook dit is helder. Het ziet er alleen zo sneu uit. Weet iemand wat dit kan zijn?

Anna85
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:05

Hoelang heeft hij dit al?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 21:38

Hij heeft dit echt al jaren, maar meestal zie je er haast niets van. Ik denk dat ie met de wind van de week er meer last van heeft gekregen. Het is geen ontsteking, want het is niet warm of gevoelig. Thomas is er niet ziek van en hij heeft ook geen koorts. Ik weet van de eigenaar dat ze al verschillende dingen heeft geprobeerd, maar dat niets echt werkt. Als het morgen nog zo erg is belt ze waarschijnlijk de DA.

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 11:53

het kan misschien ook door de vliegen komen, of draagt ze een vliegennetje?

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:24

Ik zou haast denken dat het door de vliegen komt. Mijn paardje had gisteren ook een heel dik opgezet oog. Ze had gisteren een enkele keer geen vliegennet om. Ik dep het oog met koud water als ze zoiets eens hebben en doe er wat oogzalf (van de DA) in. De volgende dag is het dan alweer weg. Knipoog

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 15:59

Bedankt voor de tip ik ga het gelijk proberen. Ik geloof dat ik nog ergens een vliegennetje heb, maar ik vind het altijd een beetje eng om het halster om te laten op de wei.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:46

Anders een supermask op? Dan hoeft hij zijn halster niet om te houden. Controleer trouwens wel even of zijn pupil net zo goed reageert als het andere oog! Het beste even op stal (niet in de zon) met een lampje in het oog schijnen en vergelijken met het andere oog. Als zijn pupil duidelijk kleiner is dan zijn linkeroog is er mogelijk meer aan de hand en zou ik de dierenarts even bellen. Van de vliegen hebben ze meestal aan 2 ogen last.