Angst- of dominantieprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

capriool
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:25

het kan zijn dat ze de vorige keer nog onder de indruk was van wat er gebeurt is. De wonden waren toen waarschijnlijk nog vers.
Staat ze alleen in het weiland of staan er nog meer paarden bij en hoe voer je haar bij (of doe je dat niet).
Wat je zou kunnen doen is een (klein) deel van het weiland afzetten, haar daar injagen en haar daar door middel van een emmer voer proberen te vangen. Gaat dat niet dan laat je haar staan in dat kleine stukje en probeer je het later nogmaals. Als ze honger krijgt geeft zewel op en komt ze naar je toe. Wel uitgebreid belonen. Je kan haar dan op stal zetten of weer in het grotere weiland doen.
Ze moet iig weer vertrouwen in jou krijgen, want dat is volgens mij het probleem.
bij mijn paard werkte dit prima, het heeft me wel 3 weken iedere dag oefenen gekost, maar uiteindelijk komt ze weer naar me toe en vertrouwd ze me weer

onze zanka is geboren


capriool
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:36

moet je hem wel eerst te pakken krijgen voordat de DA ernaar kan kijken.
succes ermee

onze zanka is geboren

capriool
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:45

dan zou ik toch proberen haar in een kleiner stukje te zetten en haar met voer te lokken, met bijvoorbeeld een emmer wortelen of appels of zo.
het gaat je iig wel veel geduld en tijd kosten. Je moet dat namelijk iedere dag proberen,maar daar heb je later weer heel veel aan.
iig veel succes ermee en ik hoop dat het je lukt om haar te pakken op een manier zodat ze ook blijft komen. Het is moeilijk maar het lukt je wel!

onze zanka is geboren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985 en 95 bezoekers