Hoe duur is het brengen van je paard naar utrecht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Hoe duur is het brengen van je paard naar utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 00:09

mijn pony heeft al een tijdje last van zijn been, als ik met hem wandel op de weg en hem longeer zie je niets, maar met rijden trekt hij zijn ene achterbeen wat hoger op, en soms wil hij niet aandraven, dan staakt. Nu wil ik hem misschien laten bekijken in Utrecht, maar is dat duur?

Ik heb hem al eens laten behandelen door Taconis, maar de kwaal komt weer terug, en een dierenarts kan niet in een paard kijken, dus...

Groetjes kathelijn

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 00:41

Er zijn natuurlijk meer plekken waar je foto's van je paard kunt laten maken. Als je toch beslist naar Utrecht wilt (omdat je daar misschien toevallig in de buurt woont): ze zijn niet veel duurder dan een andere dierenarts.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 16:21

In ieder geval niet zo duur als een nieuwe pony !

Het valt wel mee hoor, de mijne heeft er ruim twee weken gestaan en ze hebben twee keer foto's genomen. Een paar honderd gulden.

Je bent sowieso honderd gulden kwijt als je ergens een foto laat maken.

Je kan toch maar beter zekerheid hebben ...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 17:58

Ik zou eerst je gewone DA laten kijken en vanuit daar naar Utrecht gaan. Vaak gaat dat ook op verwijzing van de betreffende DA.

Menig DA heeft zelf ook apparatuur om foto´s te maken dus dat is dan zonde om daarvoor naar Utrecht te gaan.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 21:21

Ik vond Utrecht juist goedkoper dan andere dierenartsen. Mijn paarden en pony's stonden vroeger op een stal waar ze van de buitendienst ook aan huis kwamen en ze waren de vaste dierenarts op stal.
Zeker met bloedonderzoeken e.d. waren ze goedkoper dan een andere dierenarts in de buurt.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 00:18

Over het algemeen is een behandleing in de universiteitskliniek Utrecht idd goedkoper dan in een andere, particuliere, kliniek. DIt heeft er mee te maken, dat er niet één d'arts naar je paard kijkt, maar ook nog een aantal (meestal 2 tot 4) co-assistenten. Als je paard dan ook nog iets "bijzonders" heeft, wat niet heel erg veel voorkomt, of waarnaar net ook een onderzoek loopt, krijg je nog eens extra korting, omdat ze dan een deel van de kosten opschrijven bij de post onderzoek of onderwijs. Nadeel is dus wel dat je niet één behandelend arts hebt, want de artsen onderling rouleren ook steeds, en dat wij, de studenten, er ook naar moeten kijken, bij een particuliere kliniek heb je dus wat meer privacy.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 13:39

Ze heeft het over de kosten van Heenvliet naar Utrecht brengen ?? Dus de transport kosten. Vooral als je misschien iemand moet gaan inhuren (per km ?? kosten).

Terwijl je bij een kreupelheid de DA naar je toe kan laten komen en bij twijfel naar de kliniek voor foto´s ?? Als je thuis een goede DA hebt waarom ga je dan naar Utrecht toe ??