Lever en Nieren werken niet zoals het hoort :-(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:09

bij mijn daisy van 18 is vorige week vastgesteld dat ze nieren probleem heeft. ik heb van die DA 2 potten met meds meegekregen waarvan ze 3,5 schep per dag moet hebben. hoe het heet Bloos zou ik straks moeten kijken, en ik moet erbij zeggen het was een duitse DA ik weet dus niet of je dit spul in ned. kunt krijgen.
hij belde mij een paar dagen later met de uitslag van de laatste haartests en daaruit bleek dat ik haar zeker een half jaar dat spul moet voeren.


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:14

Ehmm kitten, de da die daisy behandelt heeft is van een normale, hele gerenomeerde kliniek hier, die paarden uit heel europa behandelen. dus als hij een haartest doet en aan de hand daarvan kan bepalen dat er iets niet goed is geloof ik hem echt wel.
daarbij wie zegt er hier dat er geen bloeden urine tests zijn gedaan. volgens mij da kun je dus door de haartest veel beter zien dat er iets fout zit met de nieren.
je gooit hier dingen door elkaar, waardoor er een wel heel vertekend beeld ontstaat.

rodi, daisy ging ongeveer tegen de vlakte. ze leek heel koliekerig maar ging daarbij erg vreemd staan elke keer. 1 achterbeen erg ver naar voren en de ander heel ver naar achter. ben toen een uur met haar gaan lopen, maar er zat niet echt verbetering in en dus heb ik de da gebeld. die is gelijk gekomen en na onderzoek bleek dat haar milt niet meer tegen de buikwand aan zat maar midden in het buikgedeelte rondzwierf. de darmen waren ook achter de mild gaan zitten. ik heb haar toen direct naar de kliniek gebracht waar ze haar aan een infus hebben gehangen.
dat was ook het enigste wat ze konden doen, en elke paar uur een test hoe het zich ontwikkelde. ze is daar een nacht en een dag geweest voor ik haar weer mocht ophalen.

de dag erna was ze nog steeds down, hangerig en miss vreet was even niet echt vreterig. maar na een dag of 2 ging het steeds beter. op het moment merk je niets meer aan haar. ze gedraagt zich weer als een 4 jarige wat normaal is voor haar Haha!

mijn da vertelde me nog wel dat het waarschijnlijk kwam van te weinig drinken met warm weer. en dat het zelfs nog te maken kan hebben met de o zo warme en droge zomer van vorig jaar. er schenen nu nog steeds paarden te zijn die nierproblemen hadden door het droge weer van vorig jaar.

merk jij iets aan je paardje, rodi??

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:42

Vriendjes zijn? ik snap em wel, maar hij schoot even verkeerd. tis nl mijn alles dat paardje Lovers


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:20

hoe leg ik dat nou snel en simpel uit, ze nemen wat haar van het paard (huidhaar en niet staart of manen) die worden in een vloeistof gedaan en door zo'n apparaat gegooid die verschllende waarden afleest. in die haren kunnen ze dus bepaalde verhoudingen van verschillende stoffen zien. bv PH waarde. en zo zijn er nog een aantal.
ik heb de uitslagen van alle onderzoeken te zien gekregen, dus zowel bloed, urine als haar, maar of er nu een afwijking in zat??? ik heb niet geleert voor da Bloos maar hij zei tegen mij welke afweken van het normale en dat het dus in de richting van de nieren wees. wat ook in het bloedmonster enigzins naar voren kwam. het schijnt echter (dat heb ik van hem begrepen) dat ze dat met een haarmonster veel beter kunnen zien.
snap je hem een beetje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, EsmeeKKK, Kim_S, REYNIR en 98 bezoekers