Metacam, wat is het??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Metacam, wat is het??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 21:36

Ik heb net al info lopen zoeken op Bokt over metacam, maar kan maar weinig vinden. Wie weet er meer van.....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:40


ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 21:47

Dank je!!
Mijn paard krijgt het nu op advies van de DA. Het viel me op dat maar weinig mensen op bokt het kennen (gebruiken, mocht het nodig zijn), want ik had maar een aantal berichten bij de zoekopdracht...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:48

Ik heb op Google gezocht, daar kun je veel meer over dit geneesmiddel vinden, het wordt voor honden, katten, rundvee, konijnen en paarden gebruikt, zover ik nu kan zien.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:09

NSAID is de groep geneesmiddelen waar het bij hoort, in deze groep zitten ook aperine, ibuprofen e.d. Het werkt dus pijnstillend en ook ontstekingsremmend. Het wordt o.a. voorgeschreven voor honden met gewrichtsproblemen zoals HD

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:17

Metacam is een ontstekingsremmend produkt met iets pijnstillende werking. Geen cortisone!
Je kan het vergelijken met Feldene voor mensen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:24

Haha ja vandaar de naam NON-Steroid Anti-Inflammatory Drug De naam zegt t al...

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:51

Metacam is toch gewoon een pijnstiller Verward
( tenminste zoals ik het ken bij honden dan) Voor onze hond hebben we nu Zubrin ( pilletjes) en dat was weer een soort nieuwere versie van de Metacam.

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:07

Het is een beetje de opvolger van butazolidine, of "bute". Het is een toegelaten, geregistreerd middel hier in Nederland, en hier nog niet zo heel lang op de markt Lachen.

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:17

Galja schreef:
Metacam is toch gewoon een pijnstiller Verward
( tenminste zoals ik het ken bij honden dan) Voor onze hond hebben we nu Zubrin ( pilletjes) en dat was weer een soort nieuwere versie van de Metacam.


Mijn hond heeft het ook jaren gehad en mijn dierenarts zei dat het een ontstekingsremmer is met een pijnstillende werking. Ik gebruik nu voor mijn hond Rimadyl. Zelfde idee alleen geeft minder kans op maagbloedingen ed.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:06

Metacam is idd ook pijnstillend. Het schijnt nieuw te zijn voor paarden. Voor honden enzo bestaat het al langere tijd. Een meisje bij mij op stal had het vorige week voor haar paard die een klap had gehad en nu een peesontsteking heeft.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:05

Metacam (voor paarden) is idd nieuw. Ik heb het ook al van de DA gehad.
Het is een pijnstiller en ontstekingsremmer.
Volgens de DA werkt het bijv. beter dan quadrisol.

Het is trouwens heel makkelijk te geven, er zit een spuit bij, die vul je tot het lichaamsgewicht van je paard en je spuit het in zijn/haar mond of door het eten.
Er zit een honingsmaakje aan dus de paarden vinden het lekker!

Mijn paard kon niet wachten als ze het kreeg! Haha!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:09

narretje schreef:
Mijn hond heeft het ook jaren gehad en mijn dierenarts zei dat het een ontstekingsremmer is met een pijnstillende werking. Ik gebruik nu voor mijn hond Rimadyl. Zelfde idee alleen geeft minder kans op maagbloedingen ed.


Dat gebruiken wij nu idd ook.. Hij loopt nogal regelmatig kreupel met zijn voorpoot en na vele onderzoeken zijn ze er nog steeds niet achter wat nou eigenlijk de oorzaak is... Scheve mond