Wat te doen/voeren bij spierverzuring...?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Wat te doen/voeren bij spierverzuring...?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 22:10

Help!
Uit bloedonderzoek is gebleken dat mijn paard Lekuri een lichte vorm van maandagziekte ofwel spierverzuring heeft!! Huilen
Vanaf vorige week dinsdag mocht ik (na een paar dagen volledige rust) weer langzaam beginnen met trainen. eerst 10 min. stappen, volgende dag 15 min. , daarna 20 min (waarvan 5 min. draven) enz.,!
Dat gaat nu heel erg goed en ik merk ook niks meer aan Lekuri, maar nu ben ik bang dat ik evt. te hard van stapel ga lopen en weer teveel ga vragen..?! (want ze voelt nu weer goed en dan ben je snel geneigd om weer de oude training op te pakken, dresssuur, springen, cross-training)

Maar nu komt mijn echte vraag: WAT KAN IK EVT. DOEN MET VOER?
Kan ik iets speciaals (bij)voeren waardoor ik spierverzuring tegen kan gaan of zo...?
Ik heb namelijk begrepen dat ik niet teveel eiwitten moet voeren en dat juist vitamine E en Selenium goed zijn tegen spierverzuring!
Bestaat er iets waar dat in zit? Een drankje of poedertje? Of misschien weet iemand nog iets ansders....

Graag jullie (voer)meningen/ reacties!


[edit]Capslock uit titel verwijderd, Jantien[/edit]


linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 15:15

Riant schreef:
vitamine E +selenium!! is een kant en klaar concentraat dat je als voedingssupplement kan gebruiken en dat zorgt voor goede afvoering van afvalstoffen in de spieren.


Thanks voor je reactie!
Ik hoor van alle kanten dat inderdaad vitamine E + Selenium goed is, maar waar kan ik dat kopen..?!! OK dan!

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 08:44

Hallo,

Ik vind alle reacties die ik krijg echt helemaal top OK dan!
Gelukkig zegt ook iedereen hetzelfde: Vitamine E en Selenium!
Ik ga dus maar opzoek naar een poedertje, drankje, siroopje waar dat inzit! Haha!
Maar ik moet wel even denken waar ik dat bij ons in de buurt kan kopen..? Verward Tja, bij een veevoederhandel...hmm, bij ons zit de Welkoop, maar die heeft Subli en waar ik m'n brokken altijd haal hebben ze geen voedingssuplementen....verder weet ik zo niet waar ik naar toe kan gaan.
Hmmm, moet ik maar even opzoek!
Maar in ieder geval bedankt al zover voor alle reacties!

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 08:47

Simmie schreef:
Bij een veevoederhandel. Ik gebruik zelf de Pavo Eplus, daar zit vitamine E en selenium in. (zwarte pot met een paars etiket).
Ik geef mijn paarden dagelijks 1 maatschepje (onderhoud) en na een SGW of zware training op de dag zelf na het werk 3 schepjes, de dag na de SGW of training 2 schepjes en daarna ga ik weer over op het onderhoudsschepje (1). Werkt goed en mijn paarden hebben gelukkig geen last van spierverzuring na hard werken.


Dat van Pavo, lijkt mij wel wat! Waarom weet ik eigenlijk niet, misschien komt het ook door je verhaaltje...want ik doe nu sinds kort ook cross-training, dus best zwaar werk! Lekuri vind het echt helemaal geweldig, ze pakt het zo goed aan...en dan heb ik nu dit. Huilen
Gelukkig gaat ze alweer de goede kant op, maar ik wil dus wel iets extra's (bij)voeren om te voorkomen dat ze opnieuw last krijgt van spierverzuring!

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 08:55

Finnie schreef:
Vitamine E/Selenium is als poeder te koop bij De Paardendrogist. De prijs valt heel erg mee en je hebt het binnen 3 dagen in huis. Mijn paard reageerde erg goed op dit poeder.


Oke, dank je wel!
Ik heb net namelijk op de Pavo site gekeken voor de Pavo Eplus, maar daar zie ik denk ik toch maar vanaf, want daar zit (buiten Vitamine E en Selenium) ook heel veel eiwit in! En dat moet ik zeker niet hebben!
Hmmm, ik ga nu de site van de paardendrogist maar eens bekijken! Thanks!

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 17:40

Hai,
daar was ik weer...!!
Ik heb even op de site van de paardendrogist gekeken. OK dan!
Mooie, handige site!

Maar nu twijfel ik tussen:
VITAMINE ESL 22,95 per kg.
van het merk NAF; selenium 10 mg. vitamine E 48.999 mg. Lysine 45 g.
(hierbij zit dus ook extra Lysine...?!)
OF:
EQUI VITAMINE E + SELEEN 21,10 per kg.
van het merk sectolin; selenium 15 mg. vitamine E 50.000 mg.

Wat denken jullie? Verward
Iedereen zegt dat ik Vitamine E en Selenium moet voeren, dat is duidelijk! Maar wat doet die Lysine?
Welke zou ik beter kunnen nemen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: asm_kayleigh, Mizsz_Kitty, RenateHidden en 79 bezoekers