Heel erg kreupel op zachte ondergr. niet op harde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Heel erg kreupel op zachte ondergr. niet op harde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 18:39

Mijn paard loopt heel erg kreupel in de wei en in de bak, maar als ze op de straat loopt en het asfalt loopt ze bijna helemaal goed. Wat kan dat zijn?????? Ze had eerst een ontsteking in haar hoef, maar die is er nu uitgebroken.

vlindertje
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:27

heeft de da al eens gekeken naar OCD? foto's laten maken?
paard van een vriendin van mij liep ook zachte ondergrond kreupel en op de straat/asfalt niet. na foto's kwam hier OCD uit....
succes met zoeken...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:52

Wat het precies kan zijn dat weet ik niet, wel is het vaak zo dat als paarden kreupel lopen op zachte bodum dat dit een Bewegings Kreupelheid is, lopen ze kreupel op verharde bodum dan duid dit op Belastings Kreupelheid.

succes!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 08:44

Wat is OCD? (De DA komt donderdag)

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:33

Als ik het goed heb is dat een soort van botsplintertje. Ik zou in dit geval wel foto's laten maken.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:46

OCD = een afgebroken stukje bot, dat ergens in een gewricht rondzwerft. Daar kunnen ze dan last van hebben.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 11:00

Ieuw! Het is ook zo dat ze beter gaat lopen als je de rommel uit haar hoef haalt. Zou het kunnen dat de voormalige hoefzweer toch nog gevoelig is? Hij zat onder de straal en is aan de achterkant, zeg tussen de kootholte en de onderkant van de hoef eruit gebroken. Tenminste dat denken we, want daar zit de straal 'los' en kan de straal optillen en naar binnen kijken. We hebben er steeds blauw in gedruppeld, maar daar zijn we mee gestopt omdat er anders wild vlees kan ontstaan. (Schijnt het.)

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:11

Dan zou het nog best die hoefzweer kunnen zijn!
Ik heb de hoefzweer van mn verzorgpaard nog een hele tijd nagespoeld met water + biotex. En daarna een watje erin, in het gaatje. Als dat niet blijft zitten kun je er misschien een luier omheen doen, of een hoefzak, als je die tenminste hebt.
Bij mn verzorgmerrie heeft het ook nog een hele tijd 'gesudderd', daar in die hoef.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:39

Zoals ik het heb geleerd loopt een paard met een hoefzweer op het harde juist slechter dan op zachte ondergrond.. andersom zoals in dit geval kan duiden op pees of spierproblemen..
maar heel erg kreupel ken maar 1 oplossing:

DA bellen en je weet het.. tot die tijd rustig stappen en afspuiten kan ook nooit kwaad