Wat is dit nu weer? Wormen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Wat is dit nu weer? Wormen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 13:12

Sinds vanochtend is mijn paard sloom en eet slecht zn hooi (brokkken zijn wel zo op), hij loopt maar wat heen en weer te banjeren, is niet koliekerig maar doet voor zijn doen vreemd. Nu heeft ie net gemest en deze is anders dan normaal lijkt onverteerd en de stukjes hooi zitten er in.
Nu ben ik zn drol goed gaan bekijken en er zitten allemaal kleine gele (lijken wel mais) dingetjes in met bij sommige een klein haakje eraan, het beweegt niet en lijkt niet echt op een worm, maar hij krijgt bij mij geen mais of zoiets en hij heeft dit nooit eerder in zn ontlasting gehad want ik controleer deze regelmatig.

Zijn dit misschien toch een vorm van wormen of niet?
Hij wordt op tijd ontwormt met verschillende merken om immuniteit te voorkomen.

Wie kan me adviseren!

janie
Berichten: 116
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:37

wanneer heeft ie zn laatste wormkuur gehad? Scheve mond

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 13:47

3 wk terug, het is geen reactie op de kuur (denk ik), als je dat bedoeld dat krijgt hij als meestal na een paar dagen, maar het meest van de tijd, merk ik niks aan hem nadat hij ontwormt is.

Ik heb nog een keer zn ontlasting nagekeken en aan verschillende mensen laten zien, volgens hun zijn het absoluut geen wormen, maar een soort van zaden, die uit het hooi komen.

Ik weet het niet, hij leek wel opgeknapt na zn drollerij en loopt nu voor het weide hek te draaien omdat ie de wei op wil.
Ik vind het toch raar want heb ook het hooi nagekeken, maar kan geen zaden vinden die hier op lijken of kan dat uit gaan zetten in zn maag/darmen?

Alvast bedankt!

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:58

geef hem voor de zekerhied nog een wormenkuur erachteraan, zo weet je zeker dat het goed gebeurt.
en als je ze ziet is juist beter, dan zitten ze niet meer in je paard.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:59

Volgens mij als hooi laat van het land is gehaald, als het dus al erg lang is, komen er wel een soort zaden aan het uiteinden. En ik denk dat het best kan dat dat is uit gaan zetten in de maag en darmen

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:48

Hem voor de zekerheid nog een kuur geven? Weet niet of dat wel zo slim is, er zijn al zoveel resistentieproblemen en TE VEEL van het goede is ook schadelijk hoor...

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:34

Kijk eens of hij koorts heeft, het feit dat de boel er onverteerd uit komt is geen goed teken, anders toch je DA waarschuwen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 16:43

Heb ik al gedaan heeft hij niet, hij oogt nu weer redelijk normaal en heb hem net toch even op de wei gezet, daar stond hij alsof er niks aan de hand was, nu is hij ook best in goede doen.

Ik kijk hoe hij morgen is, vooral met het eten van het hooi en zn algehele gesteldheid, mocht deze hetzelfde zijn als vanochtend of verslechteren dan bel ik de DA, want al lijkt het niks ernstigs het zint me toch niet helemaal.

bedankt!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:47

het lijkt me net als Daantje1981 zegt..

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 16:51

Kan dat dan ook nog bij hooi wat van verleden jaar is, want het ligt al vanaf aug. 2003 bij onds in de schuur? of maakt dat niks uit?

Hij krijgt dit hooi al bijna een jaar, maar wellicht dat er net een baal tussen heeft gezeten met dat spul erin ofzo, klinkt wel logisch in ieder geval.