vraag over hoefzweer en over hoefsmid/dierenarts!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

vraag over hoefzweer en over hoefsmid/dierenarts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 11:13

mickey heeft dus nu weer een hoefzweer,dat is gekomen doordat de hoefsmid haar in hat leven heeft geslagen (vermoeden ze,dag erna liep ze al niet meer lekker)

toen mickey zo bleef lopen en het duidelijk vanuit de hoef kwam besloten we eerst de hoefsmid erna te laten kijken,dat was vrijdag,hij gekeken en er zat volgends hem niets in de hoef.
en die avond liep ze nog slechter,dus de dierenarts gebeld en die kwam de dag erop,zaterdag dus.

hij zag meteen dat het een hoefzweer was,ijzer eraf en hoefzweer open gemaakt.

erna zei hij nog dat mickey achter de verkeerde ijzers had,ze duwde ook veel te erg op de straal en waren te breed voor haar.

nou zit ik dus te denken,had die hoefsmid dat niet moeten zien vrijdag dat er een zweer was?
de dierenarts zei dat we er net optijd bij waren,anders was het het been ingetrokken.
en met verkeerde ijzers eronder slaan,kan dat iederen smid gebeuren?

verder,mickey loopt nog steeds niet goed en de hoef is nog steeds gloeiend warm,de dierenarts zei als het morgen niet over was ik de hoefsmid moest bellenen dat hij het verder open moest maken.
maar het was afgelopen zaterdag al een heel gevecht geweest,praam,verdovingen en nog is het niet helemaal geluk,ik loop nu nog met spierpijn,zo hard ben ik met haar overal gevlogen.
en de hoefsmid is niet echt eentje met geduld.
kan ik beter de dierenarts weer laten komen als het morgen niet over is?


sorry voor het lange verhaal,maar ik weet even niet wat ik ermee moet.
alle tips en ideeen zijn welkom!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 11:43

ze moest s'nachts in zuurkool staan Haha! hoef inpakken met zuurkool.
en twee maal daags 10 minuten in soda staan en zaterdag en zondag binnen gelaten.
vandaag staat ze voor het eerst weer buiten,heb wel haar hoefje ingepakt zodat er geen vuil in komt.
naar mijn mening was dit ook een grote fout,die hij niet had hoeven te maken.

ik kijk eventjes hoe ze morgen loopt,en dan bespreek ik het even met de dierenarts.

bedankt alvast,ook voor het telefoonnummer Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 12:04

haha dat is inderdaad serieus,wij zelf stonden er ook beetje raar van te kijken.
op die sportstallen moeten ze dat best veel doen.

gewoon zuurkool op de onderkant van de hoef doen,en daar iets omheen doen zodat het wel blijft zitten.
het zou de rottigheid enzo eruit trekken en ontsmetten?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lianne125, nadcha, Saaams, SuusvL, YandexBot en 33 bezoekers