dode staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:30

Mijn paard schuurt ook alleen zijn staart en niet zijn manen. Wel zie ik dan die kleine witte vliegjes, lijken wel bladluizen. Die komen na 15.00 uur. Soms denk ik wel eens dat hij het een lekker gevoel vindt, dat schuren en ook hij gaat met zijn volle gewicht tegen de stalmuur aan staan en drukt zich naar achteren en gaat staan schuren. Gelukkig maar even, kan uitmonden in een gewoonte.

Kun je je voorstellen dat je zo veel jeuk hebt, dat je de pijn die door het schuren ontstaat als verlichting ziet. Ik heb ooit een keer een allergische reaktie op een soort mug gehad. Mijn armen en benen zaten vol. Ik heb zo gekrabt, dat het wonden werden en dat al na 1 dag. Alleen medicijnen hebben mij toen geholpen. Ik ging echt kapot van de jeuk en MOEST krabben. Jeuk schijnt erger te zijn dan pijn.


Ik kan mij wel voorstellen dat zo'n staartwortel kan breken hoor, volgens mij makkelijker dat wij denken.

Wordt de staart tot helemaal aan zijn kont geamputeerd? Anders zal er wel iets zijn om toch je paard nog een staart te geven.

Laatst iets met Hart in Aktie. Dat paard had ook een afgebroken staartwortel. Hierdoor had hij ook geen staart. Ze hebben een staart ingevlochten en het zag eruit als echt. Paard kon er wel mee zwiepen. Was die vrouw van main en tail extension. (zie webpagina).

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 18:25

Hoi!!! Dank je Russel! Eindelijk iemand die me gelooft! Haha!
Ja en een vrouw van de main en tail extention heb ik ook al gemailt!!
Hopen dat ze iets kan doen!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:22

heb je al foto's?

Dancy
Berichten: 165
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:20

Ik kan Rainbow zelf heel goed en heb alles vanaf het begin meegemaakt, en ik kan je vertellen dat het heel zielig was voor haar!
Chantal heeft alles gedaan wat ze maar kan doen, de dokter was dagelijks over de vloer, en dan krijg je echt wel een klap in je gezicht als blijkt dat er al een deel is afgestorven!
Laat mij één ding zeggen Chantal is een goed eigenares voor haar 3 paarden en heeft ook in dit geval alles gedaan wat zij kon doen, dus al die negatieve reacties zijn nergens voor nodig! (alsof iemand die zijn dier mishandeld het wel even vermeld op bokt)......

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 20:32

Bloos Verdrietig

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:35

Heey Dancy!

Chantal werd er helemaal niet van beschuldigd haar paarden mishandeld te hebben. Iedereen geloofd dat Chantal een goed baasje is en haar paarden echt geen kwaad gaat doen!
Ze dachten alleen dat het een beetje raar was dat Chantal eerst zegt "moet ik de staart van mijn paard laten amputeren?" en zes minuten later is hij eraf?! Verward Dat vonden ze vreemd. Ook zeiden ze dat het misschien met Amerikaanse methodes te maken had, omdat het een quarter is! Maar niemand beschuldigd Chantal van mishandeling.

DubbelFun

Berichten: 88684
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:47

Maar dat kwartje wil maar niet vallen Verdrietig

Dancy
Berichten: 165
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:53

oké, maar dat begreep ik van de eerste berichten wel, dus vandaar mijn reactie, excuses voor degene die dit niet zo bedoeld hebben.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 20:57

Nee maar ik heb Rainbow al 6 1/2 jaar... Dus het kan geen mishandeling zijn in Amerika of door anderen..... Daarom lijkt het net of jullie mij beschuldigen........

DubbelFun

Berichten: 88684
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:06

Dat wisten wij dus niet, vandaar dat ik het ook vroeg. Ik ken 'redelijk' wat paarden die op zijn minst 'zeer vreemd gedrag' ten toon spreiden na hun 'wedstrijdcarriere' aan de overkant. En de lichamelijke terugslag van een bepaalde manier van omgang kan pas na maanden eruit komen en voor grote vraagtekens zorgen bij de eigenaar.

Maar gelukkig is hiermee de lucht geklaard Haha! en kun je idd iets met de reactie van Kitten.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 21:12

ja gelukkig wel!!!!!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 08:34

Nou eergister kwam ik op stal.. En het abces was weer helemaal groot geworden en zat wer zol met pus en er kwam wiltvlees brrr... Ook het stuk daarboven werd nu hard!

Ik heb meteen Utrecht en mijn DA gebeld en heb drgister direct naar Utrecht gebracht! Ik vind dit erg zielig voor mijn paard en het gaat steeds verder dood, dus ik heb besloten om de staart te amputeren! (want veel blijft er zo en zo niet over). Dat gaan ze zometeen doen, ben heeel zenuwachtig Verdrietig

Ik hou jullie op de hoogte!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:55

brr t is nog al wat dit! Maar veel succes en hou ons op de hoogte

Lachen

DubbelFun

Berichten: 88684
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:56

Het is triest maar het is niet anders. Waarschijnlijk als de amputatiewond geheeld is zal je paard ook wel minder pijn hebben.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:57

Sh................Hou je taai, ik hoop dat dit het einde aan alle ellende voor jullie betekent.
Heel veel sterkte.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:54

Vraag voor je gaat verdoven of die staart eraf haalt een secon opinion!!!!

De oorzaak, daar kunnen we niks aan doen mensen .. een oplossig wordt evraagd. Ik zeg ben eens een andere kliniek voor een eventueel alternatief.
Dt zou ik doen.. en als die met de zelfde conclusie komen zou ik evntueel nog een homeopaat raadplegen.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:55

Succes ermee, heel erg vervelend en eng dat zoiets kan gebeuren.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 22:16

Dank je wel, Ik was vanmiddag meteen langs gegaan en toen zag ze er heel vrolijk uit en haar staart bloede heel erg ondanks de 12 hegtingen....
Verder is het nog maar een klein stompje van +/- 8 cm MAAR Ze heeft geen JEUK meer!

De operatie is heel goed en snel verlopen heeft de dokter mij verteld...
Precious het veulen, heeft de hele operatie kamer maar even besnuffeld en onderzocht, en Rainbow was ook opzig heel rustig. Ze is met een ruggenprik behandeld (gelukkig niet onder narcose).

Vanavond was ik nog een keer langs gegaan (miste dr al heel erg) En toen stond ze er heel zielig bij! Toen kon je echt aan haar zien dat ze erg veel pijn had,en kreeg dan ook meteen Quadrisol! Ze wou niet echt eten, behalve toen ik met dr slobbertje aan kwam!!

Maar morgen zal het denk ik wel allemaal weer veel beter gaan Knipoog

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:17

Een rotvraag natuurlijk, maar wordt het geamputeerde gedeelte, nu nog verder onderzocht, om de oorzaak van de jeuk te achterhalen en/of een eventuele diagnose te bevestigen?

Probeer nu zelf ook een beetje tot rust te komen, jouw paardje zal het de eerst komende dagen heus nog wel moeilijk hebben, maar die heeft er niets aan, als jij dadelijk in de lappenmand naast haar ligt.
Heel veel sterkte en houd ons op de hoogte wil je.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 20:41

Dank je wel Kitten.......

En ik ga morgen aan de dokter vragen of ze het nog gingen onderzoeken, want de dokter zelf was steeds niet bereikbaar...

DubbelFun

Berichten: 88684
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:01

Misschien een rare vraag..maar is het niet mogelijk om in het resterende stompje iets van een aanhechtingspunt voor een nepstaart te maken ??
Want als hij zo kort is dan heb je straks met de warmte ook kans op vliegen op de onbeschermde .... 'edele' delen Lachen

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 12:18

Ja daar ben ik al naar opzoek... Van de horse hair extentions!
Want anders is het zo zielig!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:51

Allereerst sterkte en beterschap voor je paard!
Zo te lezen heb je er al alles aan gedaan om het te voorkomen, maar ik denk dat je nu wel de juiste beslissing hebt gemaakt.

Zit er nog haar aan het stompje? Want als er wel haar aan zit moet het niet zo moeilijk zijn om er een nepstaart aan te bevestigen. Je hebt van die staart met een soort dop die je om het einde van de staart wortel kan doen en dan bevestigen aan de rest van de haren en misschien nog wat extensions in de bovenste haren en dan valt het niet zo op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 01:22

Chantal, wat naar dat de staart er toch af moet. Het is wel opvallend dat het vlak na de geboorte van Precious is begonnen eigenlijk. Heeft er al een dokter je paard zeg maar inwendig onderzocht? Het kan zijn dat er iets in het geboortekanaal niet helemaal goed gegaan is tijdens de bevalling waardoor je paardje pijn en jeuk krijgt? Zou misschien kunnen??? De staart kan niet meer gered worden, dat is natuurlijk al hartstikke erg, ik hoop dat Rainbow snel weer hersteld is van deze operatie en dat je een manier vindt om haar weer een vliegenzwiep te geven.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 15:52

Bedankt lovely!`De DA zijdat het niets met de zwangerschap te maken had, want dat was ook in eerste instantie mijn gedachten....

We hebben haar net weer opgehaald uit Utrecht, en alles zag er rustig uit, gelukkig! OK dan!
Er zat nog wel een beetje vocht in maar dat was niet zo erg, en volgende week dinsdag mogen de hegtingen er uit Lachen

Tot die tijd mag ze niet naar buiten en mag ik er niet oprijden.
Omdat dr staart toch met alles in verbinding staat Scheve mond

Dus gewoon maar een beetje vertroetelen die twee *LOL* Knipoog