dode staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

dode staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 19:18

Hoi,

Nou het was weer een lekker dagje vandaag.......
We moesten met onze merrie (+veulen) naar Utrecht!
(onderweg nog is een klapband Boos! )
Maar daar aangekomen.....

Deden de dokters onderzoek omdat ze al een hele tijd last had van haar staart.. .Jeuk, pijn, haaruitval en een dik apces.

Toen bleek dat de onderkant van haar staart dood was en dr af zou gaan valle Huilen (zielig) Nou bleek ook dat (waarschijnlijk door het schuren)
zijn staart op 3 plaatsen gebroken was!!!!!!!!

Nu was de vraag wat moeten we er aan doen?
Nou er was een oplossing ---> STaart amputeren!

Maar we dachten misschien is er toch een andere oplossing dan meteen de staart er af te halen.....

Nu willen ze de zenuwen gaan verdoven zodat ze geen jeuk meer hebt en niet meer wil schuren en zo dat het weer kan helen..... DAt moeten we dan elke 6 weken gaan doen.. Maarja als het werkt, dan maar.
Beter dan geen staart!!!

Maar ik dacht misschien dat jullie hier nog een oplossing weten?
Want in Utrecht wisten ze het ook niet helemaal (ZUCHT)

Dus kan iemand me misschien HELPEN????!!!!!!!!!! Bloos

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!


rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 17:56

HALLO!!! wat denken jullie nou dat ik dit loop te verzinnen ofzo!?!?!
En dat ik dr mishandel Boos! Boos! Boos!

Een staart is iets heel anders als de staart wortel!!!!!!

Dr staart heeft ze niet meer en dr staart wortel is afgestorven en ook dat zal er binnenkort afvallen, zijden ze in Utrecht!

Ook zijden ze dat door het schuren (dat doet ze met dr volle gewicht)
tegen de muur haar staart gebroken is! EN NIET DOOR MISHANDELING!

De dokters zijn er al steeds bij geweest en het heeft al eerder op bokt te staan dat door de jeuk zij schuurt en haar staart open haalt! VANDAAR HET ABCES! ( er komen natuurlijk allemaal bacterien in)

Nu wou ik voor haar hair extenitions voor aan het gedeelte van de staart wortel die zij dan nog heeft (mits het geamputeerd moet worden) omdat ik het zielig vind voor haar, i.v.m. vliegen etc......

Snappen jullie het?

En het komt dus niet door mishandeling en ik verzin het ook niet!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 10:52

thanks Universe!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 12:12

Maar mijn vraag was eigenlijk: Heeft iemand een oplossing of zo?

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 18:14

Ze denken misschien door en mugje of zo maar dat weten ze ook niet....
En in een ander deel van de staart heeft ze al geen gevoel meer maar het leeft nog wel... Hopen dat dat zo blijft!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!


rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 20:49

ik heb mijn paard al 6 1/2 jaar.. En haar staart is altijg goed geweest en heeft nog nooit alergiese reacties gehad! Daaom vond ik het zelf ook zo vreemd........ En het is pas ontstaan nadat ze haar veulen geworpen heeft.. ongeveer 6 weken geleden!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 20:50

En ik zag dr vandaag weer schuren tegen de wand van de paddock...
Ze zet gewoon dr volle gewicht tegen die buizen en gaat vollop schuren....
Dus ze zet er wel 500 kilo op hoor! Dus het zou best kunnen breken... DAt zijde ze ook in Utrecht

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 09:03

Het veulen heeft nog nooit aan de staart van haar mama geknabbelt......
En ik vroeg of ze pijn had, maar ze had geen pijn maar heel veel jeuk!
Ik dacht zelf misschien dat, doordat zij zo loopt te schuren haar zenuwen inderdaad verdrukt! En daardoor net als je "dooie vingers"hebt... Dus dat getintel dat zij dat ook had en dat jeukt!!!..... Dus weer gaat schuren!! Is dat logisch?

En het klinkt wel dat jullie dat denken want als ik haar als 6 1/2 jaar heb,
opeens last heeft van dr mishandeling??!?!?! Verward

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 17:25

Hoi!!! Dank je Russel! Eindelijk iemand die me gelooft! Haha!
Ja en een vrouw van de main en tail extention heb ik ook al gemailt!!
Hopen dat ze iets kan doen!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 19:32

Bloos Verdrietig

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 19:57

Nee maar ik heb Rainbow al 6 1/2 jaar... Dus het kan geen mishandeling zijn in Amerika of door anderen..... Daarom lijkt het net of jullie mij beschuldigen........

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-04 20:12

ja gelukkig wel!!!!!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 07:34

Nou eergister kwam ik op stal.. En het abces was weer helemaal groot geworden en zat wer zol met pus en er kwam wiltvlees brrr... Ook het stuk daarboven werd nu hard!

Ik heb meteen Utrecht en mijn DA gebeld en heb drgister direct naar Utrecht gebracht! Ik vind dit erg zielig voor mijn paard en het gaat steeds verder dood, dus ik heb besloten om de staart te amputeren! (want veel blijft er zo en zo niet over). Dat gaan ze zometeen doen, ben heeel zenuwachtig Verdrietig

Ik hou jullie op de hoogte!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 21:16

Dank je wel, Ik was vanmiddag meteen langs gegaan en toen zag ze er heel vrolijk uit en haar staart bloede heel erg ondanks de 12 hegtingen....
Verder is het nog maar een klein stompje van +/- 8 cm MAAR Ze heeft geen JEUK meer!

De operatie is heel goed en snel verlopen heeft de dokter mij verteld...
Precious het veulen, heeft de hele operatie kamer maar even besnuffeld en onderzocht, en Rainbow was ook opzig heel rustig. Ze is met een ruggenprik behandeld (gelukkig niet onder narcose).

Vanavond was ik nog een keer langs gegaan (miste dr al heel erg) En toen stond ze er heel zielig bij! Toen kon je echt aan haar zien dat ze erg veel pijn had,en kreeg dan ook meteen Quadrisol! Ze wou niet echt eten, behalve toen ik met dr slobbertje aan kwam!!

Maar morgen zal het denk ik wel allemaal weer veel beter gaan Knipoog

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 19:41

Dank je wel Kitten.......

En ik ga morgen aan de dokter vragen of ze het nog gingen onderzoeken, want de dokter zelf was steeds niet bereikbaar...

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 11:18

Ja daar ben ik al naar opzoek... Van de horse hair extentions!
Want anders is het zo zielig!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 14:52

Bedankt lovely!`De DA zijdat het niets met de zwangerschap te maken had, want dat was ook in eerste instantie mijn gedachten....

We hebben haar net weer opgehaald uit Utrecht, en alles zag er rustig uit, gelukkig! OK dan!
Er zat nog wel een beetje vocht in maar dat was niet zo erg, en volgende week dinsdag mogen de hegtingen er uit Lachen

Tot die tijd mag ze niet naar buiten en mag ik er niet oprijden.
Omdat dr staart toch met alles in verbinding staat Scheve mond

Dus gewoon maar een beetje vertroetelen die twee *LOL* Knipoog

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 13:06

Dat lukt nog prinma hoor Cowgirl... Met dat stompje kan ze nog alle kanten op bewegen en hem ook nog ver omhoog doen.

Alleen nu is ze nog steeds aan het schuren en gister avond weer tot bloedens aan toe.

Ik heb er toen in een grote (veulen) stal gezet zodat ze meer ruimte heb,
ook nu ze dag en nacht binnen moet blijven staan. ZUCHT.

Verder hou ik jullie op de hoogste.

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 07:08

Maar denk je niet dat het nu gewoon een "gewoonte" word, om te gaan schuren?

Enn... De hegtingen jeuken natuurlijk ook!
Of kan dat niet Verdrietig ?

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 14:01

Ja precies! Dat is de big question haha!! Ze staat nu al in een super grote stal, zodat ze minder snel zal schuren.... Meer kan ik ook niedoen volgens mij!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 21:15

nee als we dat een wisten......

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 11:01

Het gaat nu heel goed met de staart, en het is nu zo goed als dicht Haha!
Morgen mogen de hegtingen er uit, en mag ze weer naar buiten (als het goed is). Ben ECHT SUPER SUPER Blij!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 13:24

Hoi, Anjo ik dnek dat jij het niet helemaal gelezen hebt , want mijn paard zijn staart is er al af..... Maar toch bedankt voor jullie reacties!

en dinsdag waren de hegtingen er uit gehaald en alles zag er gelukkig mooi uit!! Gister was het al weer een beetje op gegegaan.. Maar dat is nu ook weer oke!!

Gelukkig! Ze staat nu inderdaad lekker op het land!~

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 09:06

na precies, nou dat had mijn paard dus ook! en daardoor dr starat op 3 plaatsten gebroken!

Maar het schuren is (volgens mij, of ze doet het heel stiekem) gestopt..
Gelukkig!

Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij! My Precious by Cash Go jij! Go jij! Party!! Go jij! Go jij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, fannetje, Lottehorse27 en 36 bezoekers