rechterachterbeen niet neer willen zetten,tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

rechterachterbeen niet neer willen zetten,tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 14:38

ik wou toch eventjes hier vragen of hier iemand mischien beetje raad ermee weet.

mijn merrie loopt sinds een week niet lekker.
eerst dachten we dus hoef/spier bevangen omdat ze niet teveel eiwit mag,en nu met dat nieuwe gras enzo.

maar gister keken we nog eens goed,en haar rechterachterbeen,wil ze steeds niet neerzetten?
ze staat er steeds mee op rust,en met lopen zet ze hem alleen op de teen neer.
ook houd ze haar hoefje als het waren gebogen,als een paard zn voet neer zet strekt die als het waren toch,en dat doet zij net en zet hem steeds op haar teen neer.

stalhouder dacht eerst dat het vanuit de knie achter kwam.
of het in de hoef zat.

als het van de hoef is,kan het dan door de hoefsmid komen?
die is twee weken geleden geweest,erna is het wel begonnen.
maarja,kan net zo goed dat ze zich de dag erna op de wei verkeerd beweegd heeft...

de hoefsmid is dadelijk op stal,en laat ik hem kijken,en erna bel ik de dierenarts.

maar mischien iemand hier nog tips?

het been is trouwens ook erg warm.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*



beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 19:15

hoefsmid is geweest,niets te zien.
hoef is in orde,geen onsteking dus.

de hoef geloeide net echt,en haar been is ook stukken warmer.

ik ga dus de dierenarts bellen.
ben benieuwd....

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 18:02

dierenarts was vandaag geweest,het was inderdaad een hoefzweer.

pff was me wat vandaag


het deed haar natuurlijk haar natuurlijk harstikke veel pijn,en moest hij eerst dat ijzer eronder uit halen,en dat dreunde natuurlijk door.
eindelijk ijzer eronder uit.
toen in de hoef gaan kappen,ging eerst nog goed,todat hij dichter bij kwam,en mickey echt vies begon te trappen,eerst de praam erop,ging eventjes goed,begon ze were te trappen,komt de dierenarts om de praam wat hard aan te draaien,vliegt ze me toch de lucht in Bloos!

hier stond ik zelf echt eventjes van te kijken.
de voorbenen sloeg ze helemaal naar voren,en achter haalde ze uit,dat deed ze twee keer Bloos!

toen ging hij maar een verdoving halen,mickey stond weer braaf stil Schijnheilig
nou we hebben geweten dat dat niet voor lang was Haha!

spuiten zijn nooit een probleem geweest,maar nu zijn we toch door hele het gebouw gevlogen Scheve mond
ze rende gewoon steeds over ons heen,haalde met de voorbenen uit en achterbenen en weet ik wat allemaal Ziek
dik kwartier laten hadden we haar in een hoek,en eindelijk de spuit kunnen zetten.

erna was ze dus rustig,wou hij weer verder gaan,maar het lukte gewoon niet meer,gelukkig was het meeste er allemaal al uit.

maar goed,de hele vloer lag daar onder bloed,overal maar snel zaagsel gestrooid.
maar de zweer is er gelukkig uit Lachen

moet nu drie daagjes binnen blijven.
twee maal daags in soda,en twee keer s'nachts de hoef inpakken met zuurkool Verward klonk wel grappig maar moet heel goed helpen.
over dikke week mag het ijzer er weer onder,en na 1,5 week mag ik weer rijden.
en over drie dagen moet ze normaal lopen.

we waren er gelukkig optijd bij,anders was de zweer omhoog getrokken naar haar been in....

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barb, Selima, TamaraFloor en 106 bezoekers