Jeuk aan hoofd bij voorpluk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Jeuk aan hoofd bij voorpluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 23:51

Mijn paardje heeft de laatste tijd veel jeuk aan haar hoofd. Wanneer ik haar vastzet om te poetsen gaat ze met haar hoofd tegen de muur (of wat er maar in de buurt is aanschuren) Ze schuurt zichzelf niet open maar ik hoop ook dat ze dit niet gaat doen! De jeukplek zit zo ongeveer waar haar voorpluk begint. Is dit nou een lichte vorm van zomereczeem??? Ik zie haar ook weleens met haar staart schuren maar dit komt vrij weinig voor. Ze doet het dus alleen tijdens het vaststaan. Ze staat 24/7 op het land. Ik zie nu nog geen lelijke plekken en dit wil ik graag zo houden!

Dus wie weet er een "middeltje" om dit gejeuk te stoppen????

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:56

Mijn meis doet dat ook, maar bij haar jeukt duidelijk de bles. Die verhaart ook veel minder snel dan de rest en poetsen daarvan is een drama omdat mevrouw die losse haartjes bij haar ogen maar niets vindt.

Als jouw paardje ook een bles heeft kan het daar aan liggen..

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:56

mijnes heeft het ook, komt volgens mij gewoon van het verharen.
doe mijn best om alle haartjes er weg te halen..

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:08

die van mij had het ook. tot ik haar met teatree shampoo ging wassen. dit verkoelt de huid en helpt heel goed. elke dag met teatree creme insmeren en je bent er vanaf. en dit langzaam afbouwen. egt waar, dit is de oplossing, althans natuurlijk bij die van mij,

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 18:04

Bedankt voor jullie reacties, ik poets me al een ongeluk op die plek daar.... Ik ga dat van die teatree shampoo en creme eens proberen. kan je dat bij de drogist kopen???

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:09

heb je al gekeken dat er luizen in zitten

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 22:09

o god nee.... luizen?? Ga morgen meteen kijken. Hoe zien die eruit? Zwart of wit?? Ik hoop het niet!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:46

Kan evt. ook door het zweten komen. Probeer anders eens om het met water en azijn schoon te maken of het dan minder wordt. Dit kan in ieder geval geen kwaad.

Vlinder
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:26

Anti klitwortel van het kruidvat helpt ook goed tegen jeuk bij paarden. Kost 2 euro ofzo, bij het kruidvat.

Succes

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 18:05

Hee bedankt voor de reacties. Ik heb geen luizen bij d'r gevonden, gelukkig..... Ik zal vanavond een fles azijn meenemen. Kijken of dat effect heeft als dat niet werkt zal ik die klitwortel gaan proberen.