Radical, of toch iets anders??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Radical, of toch iets anders??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 14:17

Pfff, weet het even niet meer!
In november is er bij Bjarni spat geconstateerd en sinds die tijd krijgt hij ook radical.
Nu ben ik over een paar weken weer aan een nieuwe voorraad toe maar begin te twijfelen. Toen het werd geconstateerd heb ik gewoon radical van de dierenarts meegenomen en daar doet hij het redelijk op. Daarna ben ik echter nog wat meer gaan lezen en rondkijken en ontdekte ik dat er nog veel meer te krijgen is!

Daar komt bij dat Bjarni vorige week ook echt flink beroerd liep, kan natuurlijk gebeuren maar ik ga dan gelijk twijfelen Bloos
Nou heb ik via de zoekfunctie even gekeken maar dat zijn toch al wat oudere topics, is er iemand die wat recentere informatie heeft en verschillende sites op een rijtje zodat ik wat makkelijker prijzen kan vergelijken?
Want het is natuurlijk wel zo dat als er iets is wat net zo werkt maar goedkoper is dit altijd het overwegen waard is (als de ervaringen positief zijn natuurlijk)

Alvast bedankt! Groetjes Manon

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:44

Heb zelf goede ervaringen met cortaflex; dit helpt ook bij spat. Is homeopatisch middel; geen doping. Duurt wel ca 8 weken voordat het optimaal werkt. Voor meer info: stuur een pb met je emailadres dan kan ik je een worddocument toesturen.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:54

er is een nieuw medicijn voor spat wat bij 90% vd paarden schijnt te werken, het is geen supplement maar wordt via injecties of infuus toegediend, het heet Tildren en er zijn al topics over geweest !

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:44

maar het is dus blijkbaar geen beginnende spat..
ander had je primeval kunnen proberen.. (heb ik ook maar via mist:P) ...
een vriend van mij gebruikt het, en ik wil het ook gaan gebruiken, en het schijnt echt heel goed te helpen.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 21:17

Nou in november was het nog redelijk beginnend zeg maar. Toen was het op de foto's wel duidelijk zichtbaar maar nog lang niet zo erg dat het een hopeloze situatie is.
Primeval, ik ga weer eens even zoeken, ben er vandaag weer flink mee bezig geweest maar af en toe duizelt je het gewoon wat er allemaal is en allemaal beweren ze dat het een goed middel is en de uitkomst voor paarden met spat (nou ja dat is hoe ik het lees dan).
Ik weet het echt niet meer, vind het niet erg om flink voor m'n paardje te betalen als hij zich daardoor beter voelt maar het duurste is niet altijd het beste. Vandaar ook dat ik ervaringen vraag

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:42

Mijn pony heeft het heel goed gedaan op Devilsrelief en Equiflexion vd paardendrogist, ik weet niet hoe oud jouw paard is, maar deze middelen kun je lang gebruiken zonder bijwerkingen en ze zijn Bute-vrij dus wedstr mogen er me gereden worden

Je kunt een kijkje nemen op www.paardendrogist.nl

succes!

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:45

Met develsrelief mag je geen wedstrijden meer rijden.
Het is een pijnstiller,dus lijkt het me ook geen optie om op die manier wedstrijden te rijden.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:39

schaduw schreef:
Met develsrelief mag je geen wedstrijden meer rijden.
Het is een pijnstiller,dus lijkt het me ook geen optie om op die manier wedstrijden te rijden.


Dan is dat waarschijnlijk in de loop der jaren veranderd toen mijn pony dit gebruikte voor haar spat stond op de verpakking bute-vrij (het is een homeopatisch middel, en er was toen der tijd niet bewezen dat het middel werkte en dus zaten er geen verder regels aan verbonden) en ik mocht er wedstr mee rijden (pijnstillend of niet), maar de regels zullen verscherpt zijn.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 16:57

Heel erg bedankt voor alle tips en info, ik ben er nog steeds ernstig over aan het nadenken. Ga maar eens even een lijstje maken denk ik met de hoeveelheden, prijzen en hoe het verschillende mensen bevalt.