Tegen beesten (vliegen dazen,) wat hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Tegen beesten (vliegen dazen,) wat hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 14:30

Welk product helpt bij jullie het beste ? (allez de paarden Knipoog )
Ik heb unicron, heb LCT (of zoiets, geel met zwarte paardjes op), dan nog een duur spul tegen van alles...weet de naam nie meer.
Tot nu toe nog altijd het wonder product nie gevonden zelfs bij de duren spullen dat ik meestal neem..pff Boos!
Alhoewel de LCT goe werkt nog...en goed riekt.
En neemt iemand 'home-made' spullen die helpen ?
Altijd welkom de tips Knipoog
Laatst bijgewerkt door cinv op 08-06-04 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:36

Ik begrijp uit de tekst van je bericht dat je iets zoekt tegen vliegen en dazen? Want beesten...dat zijn de paarden ook Haha!

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar vind veerust en vliep op spray nog het beste werken.

En die home-made spulletjes met citroen en azijn werken maar half zo goed als de producten waar hertshoornolie in zit.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 14:42

oei oei ja ja die vieze kleine lastige diertjes met vleugels enzo..hihi

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:43

Heb laatst mijn paard helemaal ingesmeerd met knoflook voor een buitenrit (teentje doormidden snijden en over de vacht wrijven).

Stinkt onwijs, maar helpt wel!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:49

Ik heb mijn paard voorheen knoflook te eten gegeven, maar daar lachen de vliegen alleen maar om.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:51

ik gebruik veerust.
bijna het enigste wat help.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:07

Ik weet wel een home-made middeltje. Eén derde deel water, één derde azijn en één derde deel dettol (ontsmettingsmiddel). Over de dettol was ik een beetje sceptisch, omdat er op de fles een veel lagere dosering staat. Maar als test heb ik het gewoon eerst op mezelf gespoten, en ik kreeg nergens last van. Maar voor de zekerheid spuit ik het niet onder het zadel en hoofdstel enzo. En na het rijden spons / spuit ik 'm af De dettol is wel wat duur, maar het spul werkt goed, dus heb je ook niet zoveel nodig.
Ik heb wel gemerkt dat het spul niet zo goed tegen gewone vliegen helpt, MAAR WEL ERG GOED TEGEN DAZEN!!! Nou heb ik (nou, ja, mijn verzorgpony), meer last van gewone vliegen in de wei en geen dazen, dus heb ik effe pech!! Maar als je last hebt van de dazen, dan moet je dit echt effe proberen!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:43

Gebruik de zoekfunctie eens! Van dat Unicorn? is bekend dat veel paarden er allergisch op reageren. Zelf ben ik tevreden over Atex Daas spray.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 16:16

yep detol heb ik altijd liters staan kuis bijna om de 2dagen mijn stallen ermee ook als het zo warm is Knipoog..anders 1 x in de week ongeveer hé...
wou dit ook eens proberen..ja...
dazen nie te veel last dit jaar , heb er juist de laaste dagen een paar gezien..ark!!
Unicorn gaat bij ons blijkbaar...

Sorola

Berichten: 156
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: Helvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:45

als je bij een boer staat heeft die bijna altijd een doseerflesje met troep voor koeien staan! Je moet dan een streep trekken met dat spul van manentop tot kont en dan blijven ze 3 maanden vliegvrij!!! Werkt echt geen grapje! Zelfs na het wassen zit het er nog in! Gr Yvonne

Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:51

veerust helpt goed. Sinds kort geef ik de paarden 2x per dag knoflook door het eten. Ben nu een week veredr en de hele vacht en zelf de mest ruikt naar knoflook. Het helpt erg goed, heb geen vlieg of daas meer bij de paarden gezien. Wel met regelmaat geven, want het werkt niet als je het 1x geeft en dan weer een paar dagen niet!!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:57

Veerust, het enige dat werkt, al die knoflookzooi, ik heb het ook jaren gevoerd, maar ik merk geen verschil nu ik het niet meer voer, het stinkt alleen maar onwijs

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:58

real relief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:00

Kyona schreef:
Gebruik de zoekfunctie eens! Van dat Unicorn? is bekend dat veel paarden er allergisch op reageren. Zelf ben ik tevreden over Atex Daas spray.

Die atex daasspay heb ik ook gekocht, echter ik kwam er thuis achter dat het donkerbruin spul is en heb het nog niet gebruikt

Misschien hier schimmel eigenaren die het al geprobeerd hebben?

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:48

Weet iemand trouwens of dat Real relief ook echt helpt tegen dazen of alleen tegen vliegen?

Trouwesn RK: Atex vlekt nogal op schimmels. Ik zou het dus niet op je schimmel spuiten. Zelfs op mijn vos merrie zag ik de bruine vlekken!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:24

Kyona schreef:
Gebruik de zoekfunctie eens! Van dat Unicorn? is bekend dat veel paarden er allergisch op reageren. Zelf ben ik tevreden over Atex Daas spray.


vlekt dat niet ?
op de manege gebruikten we het vroeger puur uiit een potje, maar we kregen er wel zebra paarden van

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:25

aah sorrry eerst het hele topic lezen dus...

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 15:24

ik moet unicorn verwisselen naar het schijnt krijg ik in de plaats een nieuwere en betere versie...?... raar hé
Ik heb ook een schimmel ..moet dus ook opassen met wa ik spuit Knipoog
Ik heb net mijn stallen met detol gekuisd grond en muren gespoten..en da hielp toch , ik zag da er bijn ageen vliegen meer in kwamen maa ja, voor hoe lang..snik. heb gewoon zijn vliegendeken aangelaten..

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:47

mijn paard heeft daarvoor zn manen en een staart Haha! en daar redt ie zich goed mee. Als ik ga rijden gaat er op de hals en schouder van die goedkope citroenella van de kruitvat Haha!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:18

uitrijden met een complete vliegendeken-met hals om was vorige zomer het enige dat hielp

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:35

Ik heb net realrelief gekocht! Helpt echt super, is op oliebasis en blijft lang zittn!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:13

YvonneS schreef:
Ik heb net realrelief gekocht! Helpt echt super, is op oliebasis en blijft lang zittn!

ook tegen dazen? en waar kan je dit kopen?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:53

T@nj@ van bokt heeft het in haar assortiment. Ze kan het opsturen.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:06

ik heb een fles Phaser, helpt erg goed vind ik!!!!!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 19:13

atex anti daas,werkt waanzinnig,geen enkel vliegje komt erop af...het stinkt wel,het vlekt ook een beetje,je moet hem echt op "spray"zetten!
het is tot nu toe het enige anti-daas wat echt werkt...