Warme hoef bij de kroonrand!? Wat is dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Warme hoef bij de kroonrand!? Wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 23:32

Op stal staat een paard, dat een paar weken terug ineens kreupel liep (hoefzweer?), maar toen konden we niets vinden. Inmiddels loopt ze nog steeds kreupel, ze hobbelt maar staat wél op de hoef als ze stilstaat, of het lijkt zo, maar ze brengt m niet naar voren. Vandaag was de hoef warm ter hoogte van de kroonrand, is dit een uitbrekende hoefzweer? Scheve mond



Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 07:22

Biotex? Daarmee kan je ook vlees van botten afweken Scheve mond , jakkes! Maar als het helpt.........

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 13:11

Oke. Wat gebeurt er verder als de zweer doorbreekt? Is een hoefzweer gevaarlijk? Kan het uitlopen op een onbruikbaar paard?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 22:54

Hoe lang duurt het uitbreken van een hoefzweer via de kroonrand? Het is niet mijn paard, dus ik kan de DA niet bellen. Ik koel nu elke dag de hete hoef met water en week de hoef in biotex, maar het wil niet echt opschieten. Ze is al twee weken kreupel.... maar haar hoeft gloeit pas sinds kort, moet ik nog even geduld hebben?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Eapy, Facebook, Googlebot, Sky_As, Steppe en 31 bezoekers