Pijn bij het doorkomen van kiezen ( tips aub)!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Pijn bij het doorkomen van kiezen ( tips aub)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 11:14

Mijn pony heeft veel last van zijn kiezen die aan het doorkomen zijn.
Wat zou ik hier tegen kunnen doen om de pijn te verminderen?

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:35

Ik gebruik bij mijn paarden en honden altijd wat ik ook voor mijn zoontje gebruikte,homeophaties spul voor het door komen van tanden en kiezen voor kinderen,dat kun je gewoon bij de drogist halen.
Dat smeer je er voorzichtig op,op zijn tandvlees.

De naam weet ik nu ff niet maar het is een klein flesje met geel spul erin,en het is suikervrij Haha!

Bij mijn dieren hielp dit wel een beetje,iets anders zou ik niet weten Knipoog

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 11:37

DAt zou ik idd eens kunnen proberen alleen het probleem is het zijn zun kiezen dat betekent dus dat ik met heel mijn hand in zijn mond moet en dan een grote kans heb dat ik word gebeten :S
maar maybe wil iemamd mij dan wel helpen ...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:31

hoe merk je dat dan?? dat ie pijn heeft. is ie anders met rijden ofzo?

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 13:28

Ney hij kan nog niet bereden worden. maar hij neemt bv vaak een stuk tuinslang in zijn mond precies waar zun kiezen zitten en dat hou dhij dan vast of zijn halstertouw pakt hij zelf in zijn mond. Ook lijkt het net bij het eten of het allemaal heel moeizaam gaat terwijl hij wel honger heeft. Als ik in zijn mond kijk zie je het ook dat zijn kiezen aan het doorkomen zijn, vandaar legde ik het verband tussen de dingen die hij deed ( die opvallen zeg maar) en zijn kiezen die doorkomen.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 18:26

Ik zou de DA even laten kijken of hij doppen op zijn kiezen heeft. Dit zijn de loszittende melkkiezen die er nog niet uitgedrukt zijn. Kan hij meteen even kijken of je pony soms ook haken heeft, dit gebeurt redelijk vaak omdat ze door het wisselen een beetje ongelijk kouwen. Normaal wisselen doet geen pijn,maar doppen of haken kan erg pijlijk zijn.