schurende fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiwanlover

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Hoogeveen

schurende fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 09:06

Ik ben nogal gek op een fjord die ik een lange periode gehuurd heb (2 jaar lang 8 maanden per jaar, alleen zomermaanden niet). Alleen bij zijn eigenaren is de verzorging niet al te toppie om het subtiel te zeggen. Nu heeft hij weer veel te lange manen, het begint allemaal om te vallen en dat is nogal wat bij hem. Nu zag ik gister dat hij zijn manenkam er bijna helemaal afschuurt, tot bloedens toe. Ik vraag me af of dat komt door de warmte (hij werkt hard en zweet dus veel) die zijn manen veroorzaken of dat het zomerexceem is want er zijn daar paarden met exceem. Hoe herken je zomerexceem? Schaam me dood dat ik het niet weet....



Tiwanlover

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 20:39

Allemaal bedankt voor de tips! Ik zal dat stuk over exceem even lezen maar ik denk dat het door de warmte in combinatie met zweet en vliegen komt. Zoals ik al zei laat de verzorging daar te wensen over, hij word gewoon na het werk bezweet in het weiland gezet. Er zijn verder geen schilfers te zien o.i.d. dus ik denk dat het de warmte is.
Spray en dergelijke zal weinig helpen want hij word hele weken verhuurd dus ik kan hem maar 1 keer perweek opzoeken...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Froukje en 12 bezoekers