Paard op klompjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Paard op klompjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 19:37

Na veel omzwervingen op het hoefschoenen front heb ik gisteren Dalmer Clogs besteld en vandaag binnen gekregen. Meteen naar Cid gereden en gepast. Hij moest even voelen, struikelde 2 x en liep vervolgens weg alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Op de harde weg gewandeld en laten draven, geen vuiltje aan de lucht en in de bak even gelongeerd, zelfs een paar pasjes galop, ook allemaal prima.

Hij liep de laatste dagen erg gevoelig en onzeker, hij loopt dus blootsvoets en wordt , sinds kort, natuurlijk bekapt. Hij staat voor de zomer op een andere plek, i.v.m. weiland, en daar moeten we een flink stuk over de harde weg voordat we in bos en duin zijn.

Dat beviel dus niet op blote voeten ijzers ben ik 100% tegen, Cid loopt daar ook altijd heel slecht op, dus dan maar aan de schoenen.

Voordeel van deze schoenen vind ik dat ze heel licht zijn, van hard plastic en open aan de onderkant, er zit alleen een brede rand, waar normaal het ijzer zou zitten. Daardoor vallen stenen etc. meteen eruit en worden de voeten niet warm, dus geen zweetvoeten zoals toch weleens schijnt voor te komen in dichte schoenen. Bijkomend voordeel is, ze zijn betaalbaar.

Ik wil ze ook alleen maar gebruiken ter overbrugging van de harde weg en op momenten dat hij even een steuntje nodig heeft. Mijn streven is om hem uiteindelijk altijd blootsvoets te rijden, maar Rome is ook niet op 1 dag gebouwd, dus dit vind ik een prima oplossing.
_________________

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:39

Een goede oplossing
hopen dat je er lang van kan genieten.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:11

ja inderdaad goed oplossing,
veel succes verder!