bultjes singelplek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

bultjes singelplek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 22:02

Mijn pony heeft dus bij zijn singelplek om het zomaar even te noemen een beetje een schuurplek en een hard bultje , als ik aansingel gaat ie ontzettend met zijn hoofd slaan en ee beetje kwaad doen. Ook had ie( vandaag voelde ik t niet meer) een bultje bij zijn schoft, achter zijn schouder zeg maar daar waar de voorkussen liggen aan de bovenkant( oke heel vaag maar goed Haha! )

Mijn zadel schuift ook redelijk heen en weer tijdens het rijden( zit soms dus helemaal scheef en dat zit dus niet lekker) Dus vroeg ik me af of dit hierdoor kwam... ( het zal haast wel maar ik weet t niet want het is maar aan 1 kant) Maar wat is meestal het probleem bij een schuivend zadel( heb t nooit gehad trouwens) te groot, te klein of.... Nou ik ben iig benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:54

Een niet passend zadel is echt funest voor je pony. Zadeldrukkingen, wonden, scheef lopen, vastzitten, schuurplekken. Dit zijn allemaal dingen die je pony er van kan krijgen. Als ik jou was zou ik toch maar eens naar een zadelmaker bellen, of naar de ruiterwinkel. Daar zijn soms ook mensen die er verstand van hebben. Dan kijken of er iemand langs kan komen om je zadel passend te maken en anders zit er niks anders op dan een ander zadel te kopen.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:03

eerst en vooral
niet met je pony rijden, zeker niet meyt zadel
tot de drukkingen weg zijn
de drukkingen koelen, en als de bultjes geheel weg zijn, en hij geen pijn meer heeft als je erop drukt, dan mag je er een zadel op gaan eggen
maar voor je dat doet, eerst es zadelmaker bellen
die kan misschien jouw zadel passend maken of een nieuw zadel geven die past
succes

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:47

doe dat zadel inderdaad maar aan de kant, want in het ergste geval heb je straks ene pony met een probleem, wat je er wel makkelijk in krijgt, maar eruit wordt moeilijker.
ander zadel lijkt me de oplossing

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:23

Ben het met de anderen eens: niet meer rijden, je zadel goed passend laten maken - anders heb je straks kans op erge bijv. rug problemen. Dat bultje op de singel kan een reactie zijn op het leer. Je zou er dan een bontje omheen kunnen doen of een neopreensingel kunnen proberen. Heeft alleen geen zin als je zadel schuift/niet goed past.

bonnielove
Berichten: 1195
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:25

het zou best kunnen dat het komt doordat je zadel schuift en dat er een beetje zand nog zit ofzo!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:31

Inderdaad niet meer rijden. Ze kunnen dan niet meer vrij bewegen en krijgen steeds meer een hekel aan het rijden. Voor mijn merrie toen ze drie was een zadel gekocht, en toe ze 6 was weer. Scheve mond Zonde, maar ja! Haar schoft was heel erg omhoog geschoten en ze had een kale plek op haar schoft en liep helemaal niet lekker meer. Met het nieuwe zadel nergens meer last van. OK dan!