*** angular limb deformity

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

*** angular limb deformity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-02 04:56

Ik heb een vraag over een been wat niet goed staat,, het veulen is 4 weken oud en is sterk maar heeft een been waar hij alrijd scheef mee staat niet dat het nou precies scheef gebouwd is maar hij zet het altijd een stukje weider dan het andere been en swiebelt er een beetje op,, hij beweegt gewoon niets aan te zien ook niet als hij gewoon loopt de hoef staat gewoon recht voor uit maar hij wil niet gewoon staan,, soms wel maar over het algemeen niet,, wat kan ik daar aan doen en waar door komt het?

Verward Verward Verward Verward

tarzan
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-01-02
Woonplaats: 't soete waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 11:28

Mijn paard heeft dat ook en die is ook nog jong. Als ze loopt is ie wel recht, maar als ze stil staat draait ze haar beentje weleens naar binnen zodat dat bot bovenaan haar been naar buiten uitsteekt.

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 00:12

het been is sinds de laaste dagen al wat meer recht als tie staat maar ik zit nog steeds te denken over dat wiebelen op dat been zou het soms contracted tendons kenne zijn?
en is genoeg beweging in de wei nou wel zo goed zou ik niet beter hem binne kenne zette???

overigens waneer krijg je antwoord van de dierenarts dit is de eerste keer en heb er geen flauw benul van??


alvast bedankt

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 12:07

Veulens moeten juist de ruimte hebben, zodat de spieren zich kunnen ontwikkelen. Dit moet wel op een goede ondergrond gebeuren. Dus zeker niet te zacht (overbelasting), maar ook niet te hard. Gewoon op gras is dus het beste.

Doordat de spieren zich gaan sterken zal ook het wiebelige verdwijnen en zal het veulen beter gaan lopen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 23:07

Ik zou zkeer niet wachten op een antwoordt van de dierenarts hier op bokt.
Die kan dit zo nooit goed beoordelen.
Waarom bel je je eigen DA niet als je je zoveel zorgen maakt.

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-02 22:48

Hij loopt al een paardagen veel veel beteren hij staat een stuk beter en het wiebele is ook al minder,, had me DA er bij gehad maar die zei ook al het komt goed maar toch.....een tweede opinie is nooit weg! Haha!
hij komt nou al aangaloperen als je Bubba roept... net 4.5 weken oud! wat een knul he! Knipoog