Schilfertjes in de manen en staart.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 21:28

Lijnzaadolie door het voer.....

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 23:03

ik heb ooit weleens gezien op een stal dat ze de manen en staart met appelazijn waste(of er gewoon insmeerde weet het niet meer precies).
dit paard had ook schilfertjes.

groetjes *LOL*

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 23:36

Nou mijn paard heeft dat dus ook
wat ikk er aan doe is gewoon bij de ruitersportzaak wat shampoo halen en dan lekker wassen is die er gelijk van af
ook kan het gewoon met anti roos shampoo

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:11

Ik zou juist niet te veel wassen.. Shampoo's halen de natuurlijke beschermlaag van de huid weg, waardoor die steeds droger wordt. En droge huid gaat.. schilferen!

Je hebt haarolie voor baby's, van zwitsal. Dat kan je er gewoon insmeren en hoef je niet uit te spoelen. Voor mijn hond (en extreem roosgevoelige ex Haha! ) gebruikte ik altijd Berken olie van L'oreal. Dat kan je ook gewoon bij de drogist halen..

Amazone
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:40

Inderdaad, niet te vaak wassen want dan gaat het vaak alleen maar meer schilferen. Wat ik doe is de manen inmasseren met baby olie, daarmee krijg je het meeste weg en het is lekker voor de droge huid. Wel mee uitkijken als je een wedstrijd hebt, want de manen worden zo zacht dat de vlechtjes wel eens eruit willen glijden. Verdrietig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:02

Olie van buitenaf erop smeren blijft alleen maar een lapmiddel. Het beste is van binnenuit "smeren" *LOL* Scheutje lijnzaadolie door het voer doet wonderen....

traksnz
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 04:47

probeer het eens met een shampoo die dermalene heet, is groen en is speical voor dat soort dinge of anders met vetadine bespuiten dat will ook nog wel eens helpen

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:04

dat heeft ie zomereczeem,erg vervelend..goed wassen(betadine shampoo) en kammen. en appelazjn door het voer. en je kan bij de paardendrogist vheel veel middeltjes ervoor kijgen..succes ermee!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 20:13

nicolietje schreef:
dat heeft ie zomereczeem,erg vervelend..goed wassen(betadine shampoo) en kammen. en appelazjn door het voer. en je kan bij de paardendrogist vheel veel middeltjes ervoor kijgen..succes ermee!!


Met zomereczeem lopen ze te schuren en blijft er weinig van de manen en de staart over. Maar er werd gezegd dat ze niet schuurt.
Nogmaal, je kunt met middeltjes van buiten insmeren. Allerlei dure shampoo's kopen die toch geen steek uithalen. Het is jouw geld. Maar je kunt ook proberen (en dat is veel efficienter) om een scheutje olie door het voer te doen. Het helpt echt...