Piephak --> zeewier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Piephak --> zeewier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 20:36

Mijn paardje heeft twee niet al te grote piephakken, maar ook wat galletjes en sinds kort een vochtophoping aan de voorkant van het spronggewricht. Nu zei mijn instructrice dat deze vochtophoping in de hand worden gewerkt door een niet al te beste doorbloeding. Daarom smeer ik nu dagelijks haar hakken in met een gel die de doorbloeding bevordert en met leem om de zwelling te verminderen (vooral voor belangrijke wedstrijden). Overigens heeft ze totaal geen last van kreupelheid ed. Nu hoorde ik dat zeewier zuiverend werkt, vochtophopingen doet slinken (daarom veel aangeraden bij stalbenen) en de doorbloeding stimuleerd. Een product wat voor mij in aanmerking komt is Foeneknof Zeewier. Iemand ervaringen hier mee en met het gebruik van zeewier in zijn algemeen?

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:15

Zeewier bevat veel vitaminen en mineralen,ik gebruik het eigenlijk alleen als mijn paarden zand eten,dat het vochtophopingen doet slinken is bij mij niet bekend. Verward
Een vriendin van mij had een paard met stalbenen en zij geeft hem nu meusli van Equiral en haar paard heeft geen last meer gehad van stalbenen ! OK dan!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 01:05

zeewier bevat erg veel vitaminen en mineralen en werkt ook bloedzuiverend
ik ken verschillende paarden die zeewier al supplement krijgen
wel voor andere redenen
maar al die paarden zijn er beter gaan uitzien
meer glanz etc

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:07

paardenbloem en brandnetel werken ook zuiverend op het bloed, paardebloem werkt ook vochtafdrijvend..

biergist trouwens werkt zuiverend op de huid, zijn eigenlijk best wel veel natuurlijke geneesmiddeltjes.

mijn pony krijgt ook zeewier, niet elke dag maar om de dag.
hij glanst meer, is beter en sneller door de verharing gekomen.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 12:10

Het de info over zeewier van de paardendrogist en uit boeken, maar niemand die zeewier dus echt voor dat doel gebruikt?
Er zit trouwens ook knoflook door de mix, zover ik weet is dat ook bevorderend voor een goede bloedsomloop.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:18

Ik doe door het voer van mijn paard zeewier met knoflook, van de paardendrogist. Ik gebruik het omdat mijn paard steeds zand at. Dat doet hij nu niet meer en zijn vacht glanst meer.

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:13

Ik denk dat als zeewier echt die eigenschap had waar jij het voor wil gebruiken het wel vermeld werd in de catalogus van de paardendrogist, denk je ook niet?
Zoals gezegd zorgt de structuurmix van Equiral voor "droog beenwerk",in ieder geval bij het paard van mijn vriendin. OK dan! Neem eens een kijkje op hun website.Je kan trouwens vrijblijvend advies vragen aan de paardendrogist via email of telefoon,je kan ze alle vragen die je hebt voorleggen hoor,dan weet je het zeker! *LOL*

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 12:34

Op de site wordt de combi zeewier/ knoflook aangeraden voor paarden met veel vocht in de benen, zoals het geval is bij stalbenen. Voorals knoflook werkt voor goede bloedsomloop en zeewier bloedzuiverend, dat zijn toch wel mijn belangrijkste punten.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:39

Als je vocht wilt afdrijven kun je selderij gebruiken,de knol of de stengels.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:04

zeewier gebruiken voor een piephak in onzin! Mijn paard heeft ook een hele grote piephak gehad en ik heb alles geprobeert maar nix heeft geholpen! Nu zit het er nog maar ik wil het niet weg laten zuigen, dat is alleen maar voor de mooiig heid!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:14

knoflook is zowiezo erg gezond
en ook zeker wel bloedzuiverend !!!
probeer die anders eerst eens te geven , gewoon verse
kost je een hoop minder centjes als al die poedertjes..

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:40

Idd er helpt weinig tegen een piephak.. heb al veel dingen geprobeerd maar anders moet je het laten weg halen door de DA, maar je hebt kans dat het terug komt

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:03

Een piephak kun je ook verminderen of laten verdwijnen door een goede massage.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 15:25

Mijn doel is niet op zich de piephak te laten verdwijnen, dat is zonder hulp van de dierenarts zo goed als onmogelijk. Ik krijg bij patos het idee dat haar doorbloeding in de benen niet optimaal is, aangezien dat als ze een keer een zwellinkje heeft, of een beet van een insect, de zwelling maar heel traag wegtrekt, of zelfs voor een groot deel blijft zitten. Vandaar dat we haar doorbloeding wat willen verbeteren, zodat de gifstoffen ed uit de zwelling beter afgevoerd kunnen worden. Aangezien zowel knoflook als zeewier daar voor geschikt zijn en elkaars werking ook nog eens versterken, leek het me het proberen waard. Een zak van een kilo kost rond de 6 euro en daar kan ik ruim een maand mee doen, dus dat valt nog mee. Daarnaast is het een gezonde aanvulling op het rantsoen.
Nu moet ik wel vermelde dat die van mij nooit toevoegingen aan haar voer krijgt zoals vitamine poedertjes ofzo, gewone sportbrok en voldoende ruwvoer en gras is voor haar voldoende. Maar misschien dat deze mix net das beetje extra kan toevoegen.