Wat denken jullie: hoefbevangen of fout bekapt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:51

ik denk dat ie ineens te kort is bekapt

t paard van mn moeder stond voor t eerst zonder ijzers, was toen expres wat langer gelaten, niets aa de hand

moeder vergat daarna smid te bellen uiteindelijk belde ik smid voor die 2 van mij, en toen deed ie die van haar er maar meteen bij
is vrij kort bekapt, en de dag erna leek ze wel hoefbevangen, dat heeft een dikke 2 weken geduurd, en toen pas liep ze in de bak weer goed en pas na ruim 3,5 week kliep ze op het harde weer goed

ik zou het dus nog even aankijken, wel oppassen dat je niet teveel voert, dat is nml nooit goed maar als ie levendig is(dat zijn de meeste bevangen paard niet) dat is een goed teken

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:03

ligt er aan, ga je veel over de weg. zijn zn hoeven ook gevoelig als ie over de weg moet zonder dat ie zo kort is bekapt?

als je gewoon af en toe een stukje over de weg gaat, en hij loopt er niet moeilijk op, hoef je echt geen ijzers eronder te laten zetten hoor!

dat hij nu wat gevoelig is, komt wrsch nog omdat ie te kort is bekapt, en dat duurt een tijdje voordat het helemaal niet meer gevoelig is

die van mn moeder stond altijd op ijzers, die zijn er op haar 18e onderuit gehaald, de keer erna is ze veel te kort bekapt, hardstikke kreupel, toen liep ze nog heel lang op straat heel voorzichtig, nu staat ze alweer bijna een jaar zonder ijzers, en is er niets aan te merken als ze op straat loopt

dus gewoonm even afwachten hoe hij reageert op de weg, en de volgende keer rekening mee houden dat ie niet te kort bekapt kan worden, denk dat je dan geen problemen hoeft te verwachten, ook niet op de straat

hoe liep ie op de straat voordat de smid hem te kort had bekapt?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:31

een week tot 2 weken kan het al gauw duren hoor
maar gewoon wat rechtuit stappen kan geen kwaad, als ze tenminste dan goed loopt, ze zal zelf wel aangeven wat ze wel/niet kan

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Icelandshet, Johnie, lissssan, noviceh en 27 bezoekers