harde bulten op haar buik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

harde bulten op haar buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 20:46

Gister haalde ik Mabel uit de wei en viel me een bult op. met poetsen ontdekte ik er nog meer op haar buik.
3 cm doorsnee ongeveer, harde bulten.
Verward Wat zou het kunnen zijn? Mocht er aan komen, op duwen...
Na het longeren even de stalhouder gevraagt en die dacht aan reactie op eiwit ofzo.
Er een foto van gemaakt gister:
Afbeelding
Niet echt duidelijk.

Vandaag was een bult een stuk groter, 6x3 en echt paar cm dik.
En sommige bulten waren iets groter of kleiner en een paar nieuwe. En op haar nek een paar kleine bultjes. En een op haar bil.
Allemaal hard, mag er allemaal aanzitten en de vacht is er gewoon glad.

Stalhouder bleef volhouden iets van eiwit, maar er is de laatste week niks veranderd in haar voerpatroon. Iets terug genomen op brok, maar ze staat nog op het zelfde stuk wei, zelfde lading kuilgras,...
Iemand anders dacht aan vliegen, die steken ook, alleen maar een enkeling reageert er op. Allergische reactie op vliegen Verward

Ze staan met zijn 17e buiten en Mabel is de enige die onder de bulten zit. Terwijl toen ze net het gras op gingen, hadden Mabel en haar weide maatje, allebei wat last van dikke benen van het eiwit. En die heeft op dit moment nergens last van, en zij loopt met bulten rond. En geen dikke benen ofzo.

Verder is ze ook even alert, goed in de vacht...
Verward Wat kan het zijn?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:49

Ik weet het niet.. Ivanka heeft ook een bult, maar die is gewoon zacht en dat was volgens de DA door de eiwitten..
Maar kan misschien best zijn dat ze allergisch is voor vliegensteken, ben benieuwd of ze vandaag weer wat zijn weggetrokken of dat er misschien een paar zijn bijgekomen..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:18

Triumph had dit vorige week ook, ik heb afgelopen week iedere dag voordat hij naar buiten ging even zijn buik licht ingesprayd met antivliegenspul en met 2 dagen waren de bulten weg.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:12

dat heeft mijn paard dus ook,dat komt door insektenbeten ja,ze reageert daaraltijd gevoelig op,soms zit gans har oog dik.
het gaat vanzelf weer weg,ik spons haar goed af tijdens warme dagen ,scheelt ook vaak..

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 12:55

Ik spuit haar iedere dag na het werk helemaal af. En ze heeft een vliegenmasker.
Ze gaat schtends naar buiten en smiddags kan ik haar pas insprayen.

Maar steken ze ook door vliegendekens heen? Want anders heeft het nog geen nut als ik er een koop Knipoog

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:15

Mijn oude merrie had dat ook! Ik kon inspuiten wat ik wilde, maar ze was gewoon allergisch voor horzelbeten, er is verder niets tegen te doen.
Ik heb mijn merrie toen maar s'nachts binnen gehouden, want anders zat ze hélemaal onder de bulten, en ze voelde zich ook niet zo prettig.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 15:36

Maar er zitten op dit moment nog geen horzels of dazen in de wei. iig nog niet gezien. Vandaag zat ze helemaal onder, dus ze blijft binnen en dit weekend op jacht naar een goede vliegendeken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 08:01

Ethelate schreef:
Maar er zitten op dit moment nog geen horzels of dazen in de wei. iig nog niet gezien. Vandaag zat ze helemaal onder, dus ze blijft binnen en dit weekend op jacht naar een goede vliegendeken.



Zou toch maar eens aan muggenbeten (meervoud) denken.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:26

Denk het ook Ceasario. Dezelfde bulten heeft Macilda ook altijd.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:20

Die van mij heeft dat ook altijd, meestal zijn het eiwitbulten, ze heeft gewoon teveel gras op en reageert hier heel fel op. Het kan inderdaad ook zijn dat ze gestoken is maar dat zou wel heel toevallig zijn dat dat allemaal onder haar buik zit. succes verder!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 14:47

Nou ze zaten niet alelen op haar buik, woensdag zaten ze overal. Nou staat ze sinds vrijdag met een dun dek op, en heeft ze waar het dek ligt geen nieuwe bulten gekregen en zijn de bulten die er zaten bijna weg!

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:50

chamya had pas ook 2 grote harde bulten onder haar buik (op bijna deze;fde plekken)
maar die zijn ook vanzelf weer weggegaan.