Is het gewoon Mok of iets heel anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Is het gewoon Mok of iets heel anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 22:31

Hallo mijn zus haar paard heeft mok bij zijn koot,maar nu heeft hij langwerpige brede kale plekken met aan de onderkant van de plek een stukje open aan allebei de binnendijen het lijkt geschaafd
maar nu komen er ook aan z'n buitenkant van de achterbenen plekken en daar zie je de tanden van hem in staan en het haar weg gekauwd
hij slaat met z'n achter benen en staat konstant met z'n tanden aan alle vier de onderbenen te krabben zeg maar,zouden dezen plekken nou ook mok zijn of zou dat wat anders kunnen zijn,een allergie b.v.
Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers
Ze kan ook alleen maar buiten in de bak rijden en het regent nu ook zo veel ,dus nu heeft ze de tip van iemand gekregen om binnen te blijven met haar paard(dus op stal,want er is geen binnenbak),wat vinden jullie ervan ,haar paard staat dus normaal binnen ,en staat een uurtje per dag in de bak(nat zand dus met de regenbuien).
Groetjes en bedankt alvast.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-02 22:57

Ga maar even de DA erbij halen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 18:37

snap er geen yota van, geef hem een lekker bot, kan ie daar aan knabbelen. Ik heb nog nooit een paard aan zijn benen zien knabbelen, wellicht is Martin Gaus de redder in nood...
nee grapje, wat flauw zeg....
ik zou even naar de DA gaan als ik jou was, want het klinkt mij niet echt bekend moet ik zeggen.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-02 19:20

Citaat:
snap er geen yota van, geef hem een lekker bot, kan ie daar aan knabbelen. Ik heb nog nooit een paard aan zijn benen zien knabbelen, wellicht is Martin Gaus de redder in nood...


Ha, dat moet je niet zeggen..Mijn oude verzorgpaard (wordt in mei 30) knaagt ook echt aan haar been soms, vooral als ze los is en gaat rollen. Als ze dan is gaan liggen gaat ze uitgebreid op haar achterbeen kauwen.. Bloos Bloos
Ik was haar op aanraden van de DA met sebaccil en dat helpt zeker, maar toch steekt de jeuk (schurft dus)zo af en toe nog steeds de kop op.
Maar dit was offtopic geloof ik, verder sluit ik me aan bij Greetje en Sando en zou ik de dierenarts laten kijken.

jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 20:57

da er maar bijhalen envragen voor sebasil werkt echt super

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:12

Kan het ook beenschurft zijn?

ardi35
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 17:20

hai ,

ik heb ook zo iets aan de hand dus ik ben benieuwd of er een goude tip bij is.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:19

Bij die van mij (zie boven) was het inderdaad schurft. Waren kale plekken, waar het haar uitviel. Je kon er de plukjes haar zo uitplukken zeg maar. Omdat het erg jeukte maakte ze het zelf stuk (bijten en ik denk ook soort van schuren met haar ene been tegen het andere..)
En Sebaccil (van de da) helpt wel maar je moet het wel even volhouden.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 02:07

vervelend zeg, maar van de andere kant wel grappig, ik had er nog nooit van gehoord...
Nou ja... weer wat wijzer... Haha!

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-02 11:42

Het was inderdaad schurft en we moeten wassen met sebasil 1 x in de week helemaal insoppen ook hebben we hem maar meteen geschoren zodat het goed werkt en hij gauw van de juik af is.
Bedankt voor de reacties.