Cranio-sacraal therapie? *Update, met verslag!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Cranio-sacraal therapie? *Update, met verslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 22:23

Vandaag werd ik benaderd door iemand die cranio-sacraal theratie voor paarden studeerd, dat ze mijn haf wel wilde gebruiken als studie object. Ze moest 20 paarden behandelen voordat ze haar diploma kreeg, en ze zocht nog paarden. Mijn haf heeft artrose, en volgens haar is ze perfect voor de bahandeling. Het paard heeft er geen last van en het doet geen pijn. Het enige nadeel is dat ik na de behandeling 2 dagen niet kan rijden. Er zouden 3 behandelingen nodig zijn.

Ik heb al een beetje zitten lezen op http://www.craniovoorpaarden.nl , en eigenlijk ben ik er veel te nuchter voor, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel interessant. Ook is een behandling best duur, dus gratis is dan altijd mooi meegenomen (je bent Nederlander of niet... Haha! ). Het is alleen wel een beetje zweverig naar mijn idee.

Wie heeft wel eens een dergelijke behandeling laten doen, en had het enig effect? Kan iemand er misschien meer over vertellen?

Verslag staat hier: Petra_O @ [MD] Cranio-sacraal therapie?
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 25-09-08 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update in bericht en titel genoemd

Gentle_Joy

Re: Cranio-sacraal therapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:33

degene van de site ken ik persoonlijk.

Denk wel dat het helpt want ze heeft er meerdere paarden al zeer positief mee geholpen. als ze eens in de buurt weer is wil ik haar vragen om mijn paard eens te doen. kan echt geen kwaad hoor. ze heeft toen ze nog bij ons op stal stond een paard behandelt en die ging er echt beter van in zijn vel zitten en liep beter. je kan haar ook altijd gerust mailen hoor Haha!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 22:42

Dat het geen kwaad kan dacht ik al, maar het lijkt me zo wazig allemaal Koe .

Wat voor problemen heeft zij onder andere op kunnen lossen dat jij weet?

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:45

problemen met de rug waar het paardje last van had.
ik vind het ook allemaal wazig lijken hoor (ben immers ook hollander Tong uitsteken ) maargoed. je zou haar eens kunnen mailen ze kan je alles heel goed uitleggen

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 22:58

Dat zal ik zeker doen, bedankt!

Ik geloof dat degene die me het aanbod heeft gedaan een leerling van haar is, als ik het goed heb begrepen (ging via mijn buurvrouw die én nuchtere hollander én paardenleek is, dus erg duidelijk was het allemaal niet). Ze zou 3 keer gratis aan huis komen, en als ik die prijzen op de site zie....

Heee dit is mijn 1000ste post!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 10:15

wat ik me ook net bedenk, het paard heeft ook last van haar baarmoeder en is moeilijk drachtig te krijgen. Zou cranio-sacraal daar ook bij kunnen helpen?

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:21

Heeft ze eventueel nog meerdere paarden nodig om te behandelen voor proef zeg maar?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 10:36

Geen idee. Ik ga haar van de week bellen, dan kan ik het nog wel vragen. Ik heb alleen nog maar een collega van haar gesproken (mijn buurvrouw). Ik zal haar zo smsen voor het telefoonnummer.
Voor wat voor klachten wil jij een behandeling?

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:56

Petra_O schreef:
wat ik me ook net bedenk, het paard heeft ook last van haar baarmoeder en is moeilijk drachtig te krijgen. Zou cranio-sacraal daar ook bij kunnen helpen?

ja dat zou zeker goed kunnen helpen!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 13:16

MissyPalonie schreef:
Petra_O schreef:

ja dat zou zeker goed kunnen helpen!

klinkt goed...
ik ga zo maar even bellen denk ik. Kwaad kan het noot, en het kost me niets Haha! .

Zijn er nog meer geinteresseerden? Dan kan ik dat eventueel doorgeven.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:18

Ik heb je vanavond PMetje gestuurd.. Lachen

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:33

Ze komt op 23 september. ik zal wel een verslagje maken en het hier neer zetten, misschien wel interessant!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 20:16

hier dan het verslagje!

Flaps was erg druk en stond al de hele tijd op en neer te stuiteren, dus dat begon al goed. Tijdens de behandeling legde de therapeute (Suzanne) alleen haar handen op haar lijf, elke keer op een andere plek. Het leek net of ze niets deed, maar het paard reageerde er toch behoorlijk op. Ze ging erg staan gapen en liet elke keer haar hoofd zakken. Een halve minuut later stond ze weer te stuiteren of heel geconcentreerd in de verte te staren. Ze kwam ook elke keer tegen mij aan leunen met haar hoofd, wat ze ook doet als de veearts of de hoefsmid bezig is.
Toen ze klaar was, moest ik een stukje lopen en je kon duidelijk zien dat ze even niet wist wat ze met haar benen aanmoest. Ze liep een beetje onzeker en heel langzaam. Ook had ze heel erg honger, terwijl ze voor de therapie alleen een beetje lui aan haar hooinet stond te plukken. Suzanne vertelde ook een aantal dingen over haar die zeker klopten. Dat ze gevoelig is voor veranderingen in voer bijvoorbeeld. En Flap gaf haar een heel opgewekt en vrolijk gevoel, dat is ook altijd leuk om te horen!
Vandaag was Flap heel rustig, en zelfs een beetje slaperig, terwijl ze de afgelopen weken juist heel heet en druk was. Van de week heb ik haar buiten voluit laten lopen en toen heeft ze 10 km in een uur gedaan, terwijl ze vandaag lekker achter me aan liep te sjoken en bijna in slaap viel .
Ik mag er vrijdag pas weer op en dan zullen we wel zien of ze anders is dan anders.
Ik heb geen idee wat Suzanne precies heeft gedaan, maar mijn paard is er van onder de indruk in ieder geval! Over een week komt ze weer voor een vervolgbehandeling. Ik ben heel benieuwd.

Gentle_Joy

Re: Cranio-sacraal therapie? *Update, met verslag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 08:41

nou klinkt wel goed!
ben benieuwd hoe ze vrijdag loopt!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 22:07

Vandaag weer gereden, en ik merk toch wel verandering hoor. Ze is vooral minder scheef. Eerst zette ze mij altijd scheef, zodat het leek of mijn beugels ongelijk zaten. Nu zat ik gelijk recht. Ze was rustiger, meer ondspannen en voorwaartser.
Nu afwachten hoe het zich doorzet!

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:21

oh klinkt goed zeg! ben benieuwd hoe het verder zal gaan!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 19:18

en een verslagje van de tweede behandeling!

Suzanne ging deze keer aan de slag met Flaps haar hormonen en baarmoeder. Daar heeft ze veel problemen mee. Bij haar achterbenen vond ze het erg lekker, en toen Suzanne haar baarmoeder behandelde, ging ze helemaal met haar benen wijd staan. Ook haar stofwisseling kwam aan bod, en toen ging ze als een gek staan schuren. Ze kreeg heel veel jeuk en werd er heel onrustig van. Ze werd ook een beetje geiriteerd. Ik kreeg een zet dat ik naar achter moest, en niemand mocht zijn handen op de staldeur leggen, want dan schoof madam ze er zonder pardon weer af.

Al met al weer hele sterke reacties. Vooral de irritatie was opvallend, omdat eht een ondzettend aanhalig paard is dat eht liefst tegen je aan kruipt. Over twee weken komt ze weer!

Vandaag was ze een beetje sloom, maar wel gewoon vrolijk. Vrijdag weer rijden, en dan zien of ze weer is verbeterd.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:57

Hallo, ik kom even inbreken in dit topic. Ben benieuwd of jullie mij Cranio aanbevelen. Bij mijn nieuwe stal is iemand die daar een opleiding voor doet. Eerste behandeling is gratis, daarna 15 euro per bahandeling, valt mee dus.

Hoewel ik mijn paard vaker holistisch laat behandelen en daar altijd erg tevreden over ben, klinkt me dit toch wel erg zweverig in de oren..Ze behandelt trouwens eerst je paard, maar daarna ook jezelf zodat je kan voelen wat ze doet..