pepermuntspray????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stoere

Berichten: 664
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Akersloot

pepermuntspray????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 10:08

ik heb al meerdere keren mensen horen praten over pepermuntdspray.
ik heb een pony die ook niet op stro kan staan ik geef hem in de winter kuil dus daar kan het niet aan liggen. hij staat in een buitenstalletje dus genoeg frisse lucht!!
weet iemand waar ik het kan kopen en hoeduur. en hoe het precies werkt. groetjes en alvast bedankt

LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:25

Bij de paardendrogist kan je het kopen: http://www.paardendrogist.nl/pub/prd0000277.php.

Ik heb nu zelf zoiets van een homeopaat, dat gebruik ik niet om over het stro/hooi te sprayen maar ik laat het hem inademen door het in een emmer te sprayen en die aan z'n halster te binden, een kwartier per dag. Zo blijven z'n luchtwegen goed vrij (hij blijft wel hoesten). Ik kan wel even op de factuur kijken wat dat kost.

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:48

Hoi,
ik maak ook stalspray bij gevoeligheid voor stoffig hooi, voor luchtwegen etc. Kijk eens op mijn site www.natuurlijkinbalans.nl. Overigens moet een paard altijd weg kunnen van etherische olien, zeker een scherpe als pepermunt (of eucalyptus, den of tijm, wat ook wel voor de luchtwegen gebruikt wordt) Het kan nl. irriterend voor de ogen werken en dan is dat gedoe met die emmer eigenlijk niet handig. Beter kun je dan de olie in een drager oplossen (koudgeperste olie) en dat op kaken en boeg smeren.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:49

Josefien, als je het op kaken en boeg smeert, kan het paard er toch ook niet van weg Verward