Paard hoest?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Paard hoest?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 19:45

Het paard van mijn zus hoest als ze 's ochtends uit de stal naar de bak gaat en haar hooi krijgt. Soms 1 keer, soms wel 4, heel verschillend.
Ik hoorde van me moeder dat ze vanochtend zelfs hoeste toen ze nog geen eens een hap van haar hooi gehad had. Verward
Enig idee wat dit kan zijn??

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:04

Da bellen! Het kan van alles zijn. Het kan zijn dat hij een luchtweg infectie heeft, gewoon een allergie voor stof of een infectie bij de longen. De dierenarts kan dit het beste beoordeelen.

bonnielove
Berichten: 1195
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:45

mijn paard hoestte heel erg van al dat stof als je net opgestrooid had en toen heb ik pepermunt spray gekocht(via de dierenarts) en dat over dr stro gespoten!!
met hooi kan het ook zijn dat je heel erg stofig/droog hooi hebt en dan kan het ook wel eens helpen om het iets vochtig te maken!!
maar mischien kan je dus ook naar de dierenarts als het echt heel erg is!!

bonnielove
Berichten: 1195
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:47

mijn pony, die sleept een beetjuh met dr achter been ze is niej kreupel ofzo maar ze doet het ook ALLEEn in draf en niet in stap en galop!!
bandages helpen niej en we hebben er ook ijzers onderzitten maar die slijten nu dus heel snel en ik heb dus ijzers zodat ik lekker vaak op de weg met dr kan maar nu moet ik dus alsnog ind e berm met dr!!
wie weet wat het is??het is met dr (als je er voor staat)de linkerachter been!!

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 13:55

bonnielove schreef:
mijn paard hoestte heel erg van al dat stof als je net opgestrooid had en toen heb ik pepermunt spray gekocht(via de dierenarts) en dat over dr stro gespoten!!
met hooi kan het ook zijn dat je heel erg stofig/droog hooi hebt en dan kan het ook wel eens helpen om het iets vochtig te maken!!
maar mischien kan je dus ook naar de dierenarts als het echt heel erg is!!


We hebbe niet echt stoffig hooi, maar ik ga het toch maar even proberen. En die spray daar ga ik ook wel even informatie voor vragen. Anders toch maar naar de dierenarts hoor, dan is het niet anders.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:59

bonnielove schreef:
mijn pony, die sleept een beetjuh met dr achter been ze is niej kreupel ofzo maar ze doet het ook ALLEEn in draf en niet in stap en galop!!
bandages helpen niej en we hebben er ook ijzers onderzitten maar die slijten nu dus heel snel en ik heb dus ijzers zodat ik lekker vaak op de weg met dr kan maar nu moet ik dus alsnog ind e berm met dr!!
wie weet wat het is??het is met dr (als je er voor staat)de linkerachter been!!



ik denk dat je even de regels moet lezen van bokt

voor zulke vragen moet je zelf een topic openen , en breezah/ msn taal is niet toegestaan.....
bandages kunnen een kreupelheid niet verbeteren trouwens hoor Verward
ik denk dat je de dierenarts gauw moet bellen !!

ook topicstartster kan beter even de DA bellen
klinkt als een bronchitusje...
deneknopen siroop kan wat verlichting geven ( kruidvat)

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 14:04

crossmonster schreef:

ook topicstartster kan beter even de DA bellen
klinkt als een bronchitusje...
deneknopen siroop kan wat verlichting geven ( kruidvat)


Dankje!! Bronchitus, weet ik wel wat van af, en dat siroop, dat kan ik misschien zeker even proberen!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:23

Bellen! Mijn pony heeft er te lang mee rondgesukkeld en blijft er voor altijd gevoelig voor... Scheve mond
Als het na een week niet over is zou ik echt ff bellen hoor!