Moody mare.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Moody mare.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 18:01

Heeft er iemand ervaring met dit homeopatische middel?
Het zou je merrie kunnen helpen om wat stabieler door de hengstigheid te komen( en de ruiter ook Haha! ). Mijn merrie is best een flinke hittepetit en tijdens de hengstigheid is ze gewoon lastig, dus ik zat aan dit middel van de paardendrogist te denken maar voor ik het bestel zou ik dus willen weten of iemand er positieve ervaringen mee heeft.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 12:34

Ik heb gelukkig geen last van een te hete merrie als ze hengstig is, hoewel ze ook dan best wel uit haar dak kan gaan. Ik doe het dan 3 of 4 dagen wat rustiger aan, en weet wat ik van haar kan verwachten. Ik heb Moody mare zelf nog niet bij haar geprobeerd. Ik kan me voorstellen dat ieder paard er anders op reageert, je kunt het allicht proberen. Maar mijns inziens is het beste middel geen last te hebben van de hengstigheid van je merrie: er een een veulentje fokken. Meestal reguleerd het zich daarna helemaal vanzelf en de merrie wordt er ook volwassener door.

Heeft ze al eens een veulentje gehad?

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-02 20:29

Ja, ze heeft een veulen gehad toen ze zes was, ze is nu 10 jaar.
Bij de vorige eigenaar liep ze altijd in haar eentje op de wei, toen ze bij mij kwam ging ze voor het eerst van haar leven met een groep de wei op. Ze werd acuut hengstig toen er een ruin in haar buurt kwam, piesen, gillen, slaan enz. Ze staat inmiddels bij een andere stal maar nog steeds in een gemengde groep( een merrie en vier ruinen) en zij is de baas van de club. Ze wordt ook gewoon iedere 3,5 week hengstig zonder dat er sprake is van een winterstop Verward Overigens laat ze zich niet dekken, ze daagt wel uit maar als puntje bij paaltje komt slaat ze af. Een veulen fokken wil ik niet, er zijn al genoeg pony's.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 20:57

Ik zou zo zeggen: Moody Mare gewoon proberen, dan weet je of het helpt...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 20:19

Ik had hetzelfde probleem, ik voer nu Hormonal kruiden van Homeovet (zie homeovet.nl) en heb het idee dat het begint te werken. Ze moet vrijdag weer hengstig worden en kan haar nu nog steeds rijden (kon vorige maanden niet zo kort van te voren). De kruiden temperen een te heftige hengstigheid en stimuleren een te zwakke, dus reguleren de hormonen.
Werkt heel simpel, schepje per dag door het voer.
Dus over een week kan ik je meer vertellen. Bij het bestellen moet je wel rekenen op ong 10 dagen levertijd (en niet 4 zoals op de site vermeld).
Succes! Viv

PS: mijnes heeft ook geen winterstop hoor, maar laat zich zelfs door ruinen dekken. Bij mij gaat er dus in april een hengst op anders kan ze van de zomer niet eens in de wei als ze hengstig is.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 21:23

de merrie van een vriendin van mij die ik ook wel eens rij heeft ook erg last van haar hengstigheid en is op zulke momenten echt een regelrechte ramp.
je kan wat dat betret zelfs nog beter een hengst nemen, zij geeft nu ook iets voor haar hormonenhuishouding hoe het precies heet weet ik niet en een echt resultaat kunnen we er ook nog niet van zien aangezien ze het nog vrij kort krijgt en het in het voorjaar pas echt weer gaat blijken.

over het feit dat een veulentje zou helpen, moet ik er toch even bij zeggen dat er ook gevallen zijn waar bij het alleen maar verergert, dus dat hoeft ook de oplossing te zijn!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:27

Nou dat Hormonal werkt dus perfect!
Ze is vanmiddag hengstig geworden en ik heb eindelijk eens lekker door kunnen rijden, YYEECCHHAAAA!

Een aanbeveling waard dus!
Werkt ook zeer snel, ik ben pas 2 weken gelden begonnen met geven en nu al resultaat, toppie!

Viv