Egg Bar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheSyllie
Berichten: 79
Geregistreerd: 03-03-04

Egg Bar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 15:44

Mijn paard krijgt vanaf morgen een eggbar ijzer met een zooltje die opgevuld gaat worden. daarbij gaat de hoef ingesmeerd worden met een soort verharder.

Iemand soortgelijke ervaringen?? Positief of negatief?? Tell me

Thanx OK dan!

von12
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 07:17

Waarom krijgt hij zulke ijzers ???
groetjes

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 07:36

hoi

mijn paardje heeft eggbars wegens peesblessure

ze zijn wel niet opgevuld

het zou extra peesondersteuning geven. ik merk wel dat ze er precies "zwaar" op loopt. normaal droeg ze ook geen ijzers.

in elk geval, haar blessure is nu voorbij, de eggbars gaan er deze week terug af. ik heb het niet zo op hoefijzers(uitschuiven enz..)

moesten er terug problemen opduiken, ja, dan gaan ze er natuurlijk terug op.


succes!

in elk geval succes

TheSyllie
Berichten: 79
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 08:17

Mijn paard kamt al ruim 1,5 jaar met kreupelheid.. En het is nog steeds niet duidelijk waardoor het komt. Nu is ze weer kreupel en heb de hoefsmid erbij gehad. Doordat haar zool zo broos is en dun en ze niet goed op haar voeten staar adviseert hij mij dit...

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:30

Mijn paard staat nu sinds een week of 7 op eggbars. Net gisteren weer opnieuw. Hij heeft dit omdat bij hem een aangetast straalbeentje is geconstateerd. Ik moet zeggen: Hij loopt er super op. Met veel knie-actie enzo. Bij hem zit er een zooltje onder en is de hoef voor de rest opgevuld met siliconen kit. Gaat heel goed!
Succes OK dan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:34

Met eggbars heb je kans dat de hoef vol blijft zitten met mest en zand e.d. Dus goed uitkrabben voor en na het rijden. Als er geen zooltje onder hoeft zou ik dat niet doen. Sluit de onderkant van de hoef alleen maar af, waardoor rotstraal en andere problemen vrij spel hebben.

von12
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:48

Is het misschien een idee om er eens een fysiotherapeut of osteopaat bij te halen, de kreupelheid kan ook van een andere plek komen dan hoeven of benen.
groetjes yvonne
Ps reactie op het paard dat al 1.5 jaar kreupel loopt(met tussenpozen)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:51

En behalve Fysio zou ik ook eens een bezoekje brengen aan een clinic of lesdag van Antoine de Bodt. (Aansluitend op de reactie van Von12 op het paard dat 1,5 jaar kreupel loopt)

TheSyllie
Berichten: 79
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 10:10

Ik ben al onder behandeling bij een fysio en ostheopaat.. Ook is ze ook al tig keer bij de kliniek geweest, maar daar kunnen ze niet echt wat vinden.
Ze hebben afgelopen maandag bloed bij haar afgenomen om te kijken of ze daar iets in kunnen vinden. Verder gaat ze waarschijnlijk weer terug naar de kliniek om weer foto's te maken voor hoefkatrol en voor atrose....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:07

Een vriendin van mij heeft het, nou ja, haar paard dan. Volgens mij is zij er wel tevreden over. Haar paard heeft HKO. Ze had eerst ook met zooltjes, maar omdat ze alleen maar in de bak rijdt, heeft ze die nu niet meer.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:14


rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:16

Mijn paard stond ook op eggbars voor een hele lange tijd... Maar eggbars is alleen geschikt voor tijdelijk! "is mij verteld".

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:44

Ik heb ook paarden op egg bars staan en ik moet zeggen dat dit goed bevalt.
Succes!

GJB
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:21

eggbars kun je gewoon voor een lange tijd gebruiken en het is geen tijdelijke oplossing!
en het is trouwens geen silicone kit
maar het is een speciaal soort silicone dat steviger is als silicone kit want dat geeft natuurlijk geen stevigheid en al helemaal geen demping van de stoten ...