Mest/poep eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Mest/poep eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 23:17

Hoi,

vandaag viel me op dat mijn Tinker Indy mest eet van andere paarden bij hem in de wei/paddock.
Heeft iemand enig idee waarom hij dit doet?

Hij staat op dit moment overdag de hele dag buiten in een grote paddock met 4 andere paarden (op houtsnippers). 's Avonds gaat hij op stal en daar krijgt hij 's morgens en 's avonds 1 kilo basisbrok en flink wat hooi op stal (echt dun is hij ook niet, dus ernstige honger betwijfel ik Lachen )

Ben erg benieuwd waarom hij dit doet.

Alvast heel erg bedankt!

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 00:05

Ik weet wel dat onze honden altijd van de paardenmest willen eten, volgens doen ze dit omdat mij zitten hier bepaalde voedingsstoffen in zitten (vitaminen??? eiwitten??? mineralen???) Weet het niet precies, of omdat ze het gewoon lekker vinden Verward , maar het kan best zijn dat Indy de mest eet om voedingstoffen binnen te krijgen die ze misschien te kort komt.

Heeft ze ook een liksteen??? (Als ze dan een tekort mocht hebben kan ze hieraan likken/eten) OK dan!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:27

geef inderdaad een mineralenblok, en kijk je voedingspatroon na. het is een tekort aan mineralen. Een extra vitamine spuit wil ook nog wel eens helpen.

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 09:13

dank je wel. Hij had wel een mineralenblok, waar hij altijd veel aan likt/kauwt ook. Die is uit de houder gevallen toen ie kleiner werd waarna ik hem onderin z'n voerbak heb gedaan. Daar kan Indy nu dus nog wel bij, maar heb niet het idee dat hij dat nu nog doet. Zal vandaag even een nieuwe voor hem kopen. Hij krijgt verder 2x daags Pavro Stibro (basisbrok voor oa koudbloeden...Indy is een Tinker...kunnen slecht tegen voer met veel energie en eiwitten. Met deze brok gaat het op zich goed). En 2x daags een flinke bult hooi/kuil. Daarnaast eet 'ie 's nachts nog wel enig stro uit z'n stal en als ik gereden heb vaak nog brood of iets dergelijks.
Zal eens bij de paardendrogist bijken voor een vitaminespuit en wat mineralen.
Dank jullie wel!

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:11

idd had ik nog niet aan gedacht, die vitamine spuit.
Die geven wij ook aan een pony als deze wat minder in conditie is of merken dat hij iets tekort komt.