bloed uit de vagina?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:09

Als de hengstigheid over is dan zal het (meestal) zo zijn dat de merrie geen interesse meer toont in de hengst, ongeacht of ze drachtig is of niet. Als de merrie bloed uit haar schede zou ik daar altijd even naar laten kijken, de merrie van een vriendin van mij heeft door een inwendige beschading nl. een flinke ontsteking opgelopen die haar bijna het leven heeft gekost. 18 dagen na de dekking kan je idd de merrie laten scannen op drachtigheid, maar in jullie geval zou ik even wachten tot 31 dagen om 2 keer scankosten te vermijden. 31 dagen na de dekking kan je haar nog een keer laten scannen en dan kan de DA ook zien of er sprake zou zijn van tweelingdracht (als dat zo is zal de DA indien mogelijk 1 van de vruchtjes weg knijpen en anders volledig aborteren). Overigens zou ik zelf nooit een jaarlinghengst laten dekken dus als de merrie niet drachtig is zou ik dat zeker even zo laten.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:18

Omdat ik dat te jong vind om hem al kennis te laten maken met hormonen. Lachen Ik vind 2 eigenlijk ook te jong... dan zijn het nog babies eigenlijk he. Vanaf 3 zou mijn grens zijn, voor die tijd moeten ze zelf nog zoveel leren en mee maken (en babies kunnen zijn dat ik persoonlijk dekken niet iets vind wat ze al moeten doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sunny43 en 86 bezoekers