Ervaringen met zomereczeem-middel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 08:48

fjordenfan schreef:
jammer dat er zo weinig duidelijke reacties zijn van Novabogem gebruikers
ik ben wel heel benieuwd


Hier idem Scheve mond
Ik volg het elke dag met spanning maar mis de ervaringen. Terwijl er toch meerdere mensen zijn die het gebruiken zoals ik vernam eerder in dit onderwerp.

Daardoor neig ik (pessimistisch als ik ben) alweer te denken dat dat dan weer het zóveelste wondermiddel was.

Kom op novabogom-gebruikers ! Laat u horen ! Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:58

jeanneke: geen geschuur nog
Ineke P.: (PB gestuurd, gevraagd om resultaten)
Silleke: wel geschuurd, onderzoek en andere kuur gekregen
Carina: wel geschuurd, onderzoek en andere kuur gekregen
Vriendin Silvana: geen geschuur
Nieke; wel geschuurd, onderzoek
Cinv: wel geschuurd, onderzoek
Luxje:(PB gestuurd, gevraagd om resultaten)

en dan nog twee reacties van mensen die alleen maar op dit topic hebben gereageerd en verder niet actief zijn op bokt (?!?)
Jilly: geen geschuur
hjvdk: geen geschuur

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:57

Dit topic is bedoeld voor de ervaringen met Novabogom. Om alle ervaringen enigszins overzichtelijk te houden is het andere topic op slot gegaan.
In dit topic is plaats voor je eigen ervaringen met het middel. Alle off topic reacties zullen worden verwijderd.

Je leest meer over het middel in:
[MD] Middel tegen zomerexeem?
Laatst bijgewerkt door Jantien op 05-05-04 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:35

ik blijf graag op de hoogte of het middel idd werkt als de zomer verder is.
Nu met di t koelere vochtige weer schuurt mijn paard niet, maar vorige week met die warmte wel al een keer

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:45

Mijn DA zei ook dat het per paard verschilt of het helpt, want ook als je kijkt in het lijstje zie je dat het bij veel paarden wel helpt, maar bij sommigen niet.

[edit]Off topic vraag verwijderd, Jantien[/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:27

Mijn vriendin heeft 3 1/2 jaar terug een al wat oudere haflinger gekocht met zomerecxeem .Aangezien het al begin oktober was toen ze haar kreeg dacht ze dat de ecxeem van verwaarlozing kwam .In de winter groeide haar manen mooi aan. Maar het voorjaar kwam er aan en toen ging het goed mis.Schuren, schuren ,tot bloedens toe.De dierenarts erbij cortisone injectie's en een zelfgemaakte oplossing .Dat jaar hielp het allemaal redelijk ,er was nog wel jeuk maar alles was in mate.Het jaar daar op ging het mis .Terug in het voorjaar begonnen met de zelfde behandeling als het jaar daarvoor ,maar zat ze ineens onder de schimmel en daarna mijn paard ook(die heeft een zeer gevoelig dun velletje).Dan bleek dat een paard dat langdurig cortisone krijgt gevoelig is voor schimmel infectie's en nu had ze die winter ook al cortico's gehad wegens een been blessure.Affijn andere dierenarts ,en overgeschakeld naar switch en boettdeken.Maar dat pas nadat het paard echt vreselijke wonden van het schuren had opgelopen.dat jaar ook nog in de stal en op de wei een set borstels van stal maïr geplaatst.Verleden jaar zijn we gestart met de boettdeken en TKC 97 waarna nog 2 boettdekens bij gekocht omdat de andere toch nog stukgeschuurd waren dus zijn we dat jaar ook nog op homeopatische middellen overgeschakeld.maar ook dat hielp niet.Vandaar dat we vol verwachting zijn overgegaan naar novabogom tot nu toe helpt het maar het is inderdaad nog geen augustus.De dekens liggen in iedergeval gewassen en gerepareerd te wachten mocht het toch nog misgaan Huilen .In ieder geval kunnen we ons nooit niks verwijten dat we niks geprobeerd hebben.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 22:33

silvana schreef:
Mijn vriendin heeft 3 1/2 jaar terug een al wat oudere haflinger gekocht met zomerecxeem .Aangezien het al begin oktober was toen ze haar kreeg dacht ze dat de ecxeem van verwaarlozing kwam .In de winter groeide haar manen mooi aan. Maar het voorjaar kwam er aan en toen ging het goed mis.Schuren, schuren ,tot bloedens toe.De dierenarts erbij cortisone injectie's en een zelfgemaakte oplossing .Dat jaar hielp het allemaal redelijk ,er was nog wel jeuk maar alles was in mate.Het jaar daar op ging het mis .Terug in het voorjaar begonnen met de zelfde behandeling als het jaar daarvoor ,maar zat ze ineens onder de schimmel en daarna mijn paard ook(die heeft een zeer gevoelig dun velletje).Dan bleek dat een paard dat langdurig cortisone krijgt gevoelig is voor schimmel infectie's en nu had ze die winter ook al cortico's gehad wegens een been blessure.Affijn andere dierenarts ,en overgeschakeld naar switch en boettdeken.Maar dat pas nadat het paard echt vreselijke wonden van het schuren had opgelopen.dat jaar ook nog in de stal en op de wei een set borstels van stal maïr geplaatst.Verleden jaar zijn we gestart met de boettdeken en TKC 97 waarna nog 2 boettdekens bij gekocht omdat de andere toch nog stukgeschuurd waren dus zijn we dat jaar ook nog op homeopatische middellen overgeschakeld.maar ook dat hielp niet.Vandaar dat we vol verwachting zijn overgegaan naar novabogom tot nu toe helpt het maar het is inderdaad nog geen augustus.De dekens liggen in iedergeval gewassen en gerepareerd te wachten mocht het toch nog misgaan Huilen .In ieder geval kunnen we ons nooit niks verwijten dat we niks geprobeerd hebben.


Hoi,

Dit paard staat nu al wel buiten en schuurt (nog) niet ?
Of staat hij snachts of nog helemaal op stal ?

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:40

ik kan straks mijn potje met pillen ophalen bij het postkantoor, dan krijgt hij vanavond zijn eerste pilletje.
ik zal zo snel mogelijk mijn bevindingen hier neer zetten

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:12

schuren nog niet mijn novabogom paardjes Lachen

kwestie v an elke week hetzelfde te schrijven Tong uitsteken (oooohhh wat hoop ik dat ik elke week dit zinnetje mag blijven schrijven...)

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 14:28

jeanneke schreef:
schuren nog niet mijn novabogom paardjes Lachen

kwestie v an elke week hetzelfde te schrijven Tong uitsteken (oooohhh wat hoop ik dat ik elke week dit zinnetje mag blijven schrijven...)


Ik duim met je mee ! OK dan! Lachen

fionaenco
Berichten: 106
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:07

ik heb nu bijna de kuur novabogom erop zitten en mijn paard is sinds vorige week helaas weer heerlijk aan het schuren geslagen. ik dacht nog dat ze dus misschien helemaal geen zomereczeem had dus heb wat haartjes opgestuurd naar natuurlijk in balans, hier kwam na meting uit dat ze helaas wel zomereczeem heeft. denk dat ik nu chevalaver ga proberen. is dit spul bekend bij iemand? heel veel succes allemaal!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:37

chevalaver geef ik, samen met bioresonantiedruppels en knoflookolie en daarvoor een reinigingskuur met groene leem
toen het warm weer was vorige week schuurde hij als vanouds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:51

Gaitkeeper schreef:
Hoi,

Dit paard staat nu al wel buiten en schuurt (nog) niet ?
Of staat hij snachts of nog helemaal op stal ?


Ze staat nu buiten maar tot gisteren alleen S'nachts
Maar in de stal naaast ons staat een paard dag en nacht in het donker binnen op stal en die schuurt zich ook open dus ik denk dat het opsluiten er weinig mee te maken heeft.Dat hebben we trouwens ook nog geprobeerd haar op bepaalde tijden buiten zetten maar dat hielp ook niet.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 19:10

silvana schreef:
[quote="GaitkeeperHoi,

Dit paard staat nu al wel buiten en schuurt (nog) niet ?
Of staat hij snachts of nog helemaal op stal ?[/quot
e]
Ze staat nu buiten maar tot gisteren alleen S'nachts
Maar in de stal naaast ons staat een paard dag en nacht in het donker binnen op stal en die schuurt zich ook open dus ik denk dat het opsluiten er weinig mee te maken heeft.Dat hebben we trouwens ook nog geprobeerd haar op bepaalde tijden buiten zetten maar dat hielp ook niet.


Een paard dat ook op stal schuurt en helemaal niet buiten komt zou ik toch maar eens goed controleren of er geen andere oorzaken zijn voor deze jeuk. Het is volgens mij niet direkt het meest logische dat zo'n paard zomereczeem heeft.

Wij hadden dit jaar bijv. plots een jong paard met luizen terwijl ik dat nog nooit meegemaakt heb. En zaterdag zijn in ons land een aantal 'uitweiders' gekomen waarvan ook eentje nu luis blijkt te hebben meegenomen.
Volgens mij gaan we een zwaar jaar tegemoet wat betreft insecten en parasieten; misschien door de vorige erg lange/warme zomer en de zachte winter erna ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:54

Het is helaas echt zomerecxeem want s'winters ziet hij er weer goed uit.Maar ik bemoei me verder niet zo met die mensen want ze hebben nog al een vreemde manier van paarden houden.
Maar we hebben het met de haf ook geprobeerd binnenzetten maar dat hielp ook niet.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:18

die van mij heeft zijn eerste pilletjes gehad, moet eerlijk toegeven dat hij nog niet echt schuurneigingen heeft gehad. alleen een klein beetje in zijn manenkam. heb hem al wel voor de zekerheid een keer gewassen met Z-T shampoo en ingesmeerd met babyolie.
ook staat hij in een kaal weitje waar weinig te plukken haalt, want ik blijf van mening dat een volle wei met jong uitgelopen voorjaarsgras veel eiwit bevat, waardoor het schuren verergert wordt

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:29

Heb net een mailtje gestuurd naar louis, dat ik het product wil bestellen. Die van mij schuurt nu al flink en heeft een hele dikke manenkam.
Product wat ik voorgaande jaren gebruikte helpt niet meer afdoende.
Hoop dat ik snel een mailtje terug krijg. En dat we beginnen met de kuur. Zijn het trouwens grote pilletjes, want die van mij is niet zo makkelijk met medicijnen?.

Groetjes mirjam

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 11:56

mirtje27 schreef:
Heb net een mailtje gestuurd naar louis, dat ik het product wil bestellen. Die van mij schuurt nu al flink en heeft een hele dikke manenkam.
Product wat ik voorgaande jaren gebruikte helpt niet meer afdoende.
Hoop dat ik snel een mailtje terug krijg. En dat we beginnen met de kuur. Zijn het trouwens grote pilletjes, want die van mij is niet zo makkelijk met medicijnen?.

Groetjes mirjam


Dan ben ik heel benieuwd naar jouw bevindingen straks.
Vooral omdat je paard nu al schuurt weet je dus straks duidelijk of het helpt of niet.

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:08

mirtje27 schreef:
Heb net een mailtje gestuurd naar louis, dat ik het product wil bestellen. Die van mij schuurt nu al flink en heeft een hele dikke manenkam.
Product wat ik voorgaande jaren gebruikte helpt niet meer afdoende.
Hoop dat ik snel een mailtje terug krijg. En dat we beginnen met de kuur. Zijn het trouwens grote pilletjes, want die van mij is niet zo makkelijk met medicijnen?.

Groetjes mirjam


de pilletjes zijn zo groot als een aspirine ongeveer. Wij maalden deze pilletjes en dan in heel klein beetje voer en zien dat ze alles opeten voor je hun hele rantsoen geeft. In het begin maakten wij een kuiltje in een wortel, daar het pilletje in en het gaatje terug volsteken met de stukjes wortel zodat ze het niet wisten. Dat hebben we ongeveer 2 weken kunnen doen, maar dan weigerde ze het nog op te eten, gemalen nooit geen problemen gehad.

gr Janna

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:52

Ben ook benieuwd of het gaat helpen. Ik hoop het zo. Nu nog een mailtje van louis afwachten.
Kan inderdaad straks goed zien of het helpt omdat die van mij al flink schuurt en vooral in de manen zo'n jeuk. Als ik in d'r manen kriebel gaat ze helemaal omlaag met d'r hoofd.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:39

ik heb eigenlijk een vraagje:

ik wil eigenlijk wel een zo'n pil novanogwat laten testen bij een lab.
kennis van me is erg nieuwsgierig wat erin zit en ze wil er graag eentje gaan testen..zij kan dit zelf gaan doen

weet niet of het moelijk is om via louis een novabogum te krijgen en zo'n pilletje als ze de "bacterie"hebben?

alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:55

ik geef het pilletje gefoeveld tussen 4 snoepjes en dan heeft ze het binnen voor ze het weet.De wortel truc lukte inderdaad ook niet.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:15

gaf het zoals ze zelf als tip gaven: tussen een boterham, nou 2 keer toen vertikte hij het. nu doen we net als jeanneke, vermalen over een beetje voer en als dat op is de rest van het voer geven

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:56

wat raar zeg....mijn pony eet alle mogelijke pillen gewoon samen met zijn voer op.
ik vermaal, helemaal nooit iets..
zijn die pillen dan zo groot???

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 00:54

ik ben ook reuze benieuwd. Ik ken sinds kort ook iemand die er mee beig is met die kuur. Ze is het aan het uittesten op de ijslander. Deze week is ie voor het eerst zonder boettdeken naar buiten gegaan. Ik ben benieuwd hoe het gaat, Ze zou me op de hoogte houden en dan hou ik jullie op de hoogte