Giftig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 18:59

Weten jullie of een beulenhaag giftig is?
Ik weet wel dat beukennootjes giftig zijn, maar pas als een paard daar 1 kilo van heeft opgegeten, hij krijgt dan symptomen als koliek en een zwakke achterhand.
Maar groeien er aan een beukenhaag ook beukennootjes?
Onlangs zijn er bij ons op stal om de wei beukenhagen aangeplant, maar is dat wel zo verstandig Verward

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:22

onze paarden eten al vrij lang van de beukenhaag van de buren, en heb nog nooit gezien dat er iest ernstigs gebeurde.

ja de buurman boos omdat de paarden zijn heg kaal eten!
toch maar een extra hoge stroomdraad ervoor spannen.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 19:27

O gelukkig, dus ik hoef niet bang te zijn dat de paarden al rollend van de buikpijn in de wei liggen?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:38

De balderen zijn niet giftig, ik heb aan onze beukenhaag nooit nootjes gezien (wel van de boom aan de andere kant van de tuin), maar ik moet zeggen dat ik er ook nooit naar heb gezocht.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:23

de beukenhaag zelf is niet giftig. Speciaal zelfs geplaatst door ons omdat hij niet giftig is. Aan onze haag komen ook geen nootjes. We hebben ook een beukenboom staan en ook daar heb ik nog nooit nootjes zien aan groeien. Ik denk dat er een soort is waaraan nootjes groeien en een soort waaraan geen nootjes komen.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:29

ik weet zo niet of t giftig is, maar denk je dat evelien dat plant (laat planten) als t giftig is? Verward die houd er wel rekening mee. maar als ik zou t ook wel ff navragen Haha!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 13:17

Heb het evelien al gevraagd, en nee evelien denkt niet veel langer na dan haar neus lang is hoor Haha! !
Evelien had er nog niet aan gedacht toen ik het haar vroeg, terwijl er op dat moment toch al zo'n 200 boompjes zijn geplant Verward

Nou het doet er niet toe, ze zijn iig niet giftig.
Bedankt voor al jullie geruststellende reacties OK dan! .

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:23

snepje1 schreef:
Heb het evelien al gevraagd, en nee evelien denkt niet veel langer na dan haar neus lang is hoor Haha! !
Evelien had er nog niet aan gedacht toen ik het haar vroeg, terwijl er op dat moment toch al zo'n 200 boompjes zijn geplant Verward

Nou het doet er niet toe, ze zijn iig niet giftig.
Bedankt voor al jullie geruststellende reacties OK dan! .


Typisch een Evelien-actie Tong uitsteken

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:45

snepje1 schreef:
Heb het evelien al gevraagd, en nee evelien denkt niet veel langer na dan haar neus lang is hoor Haha! !
Evelien had er nog niet aan gedacht toen ik het haar vroeg, terwijl er op dat moment toch al zo'n 200 boompjes zijn geplant Verward

Nou het doet er niet toe, ze zijn iig niet giftig.
Bedankt voor al jullie geruststellende reacties OK dan! .


ow... naja
das evelien he.... Haha! maar ik dacht dat ze daar dan wel bij had stilgestaan... bij welke wei eig.?
aan de straat?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:55

De vraag van de topicstarte is beantwoord, gezien het off topic gepraat komt gaat het topic nu op slot.