Bekapt door hoefsmid => kreupel... advies?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Bekapt door hoefsmid => kreupel... advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 13:03

Gister is mijn merrie weer bekapt door de hoefsmid. (Alleen bekappen, ze staat niet op ijzers).
Na het bekappen heeft hij haar nog even een rondje aan de hand laten stappen om te kijken hoe ze liep, op harde bodem, en dat was op dat moment prima.

Thuis aangekomen merkte ik echter dat ze kreupel liep...
volgens mij is het 1 van haar voorbenen.
Op het harde loopt ze écht flink kreupel, op zachte bodem (in de bak) is het stukken minder erg..!
Als ik haar (op de harde bodem gedaan) rechtsom laat draaien kreupelt ze super erg, en linksom is het weer een stuk beter (maar niet helemaal goed).

Zou het kunnen zijn dat er iets te veel af is gehaald (te kort bekapt) of iets dergelijks, en dat ze daardoor nu zo gevoelig is en op harde bodem zelfs kreupel loopt ?

En wat is daar nu nog aan te doen... gewoon een paar dagen afwachten?
Hoe lang duurt zoiets meestal? Is er iets wat je kunt doen om herstel te bevorderen ??

Vervelend hoor, ze ging juist zo fijn en aankomend weekend staan er wedstrijden op het programma... gisteren heb ik dus niet meer gereden en vandaag ook niet, ze staat nu gewoon lekker in de wei. Balen... Scheve mond

Iemand advies / tips / ervaring hiermee Verward ? Bedankt !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 14:46

Het is idd voor zover ik het zien kan "maar" 1 been.

Helaas heeft ze daar wel dermate last van dat ze op het harde echt flink kreupelt, dus een graad erger dan gevoelig/ op eieren of onregelmatig lopen... van rijden o.i.d. is dan nu ook geen sprake

Ze is natuurlijk al veel vaker bekapt, en heeft dit zeker weten nooit eerder gehad. Je merkte nooit iets aan haar na het bekappen (op ijzers heeft ze nog nooit gestaan). Pech dus, en goed balen!!

Ik kijk het nog maar een paar dagen aan en hoop dat het snel betert...
als iemand nog tips of advies heeft, graag Lachen !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 15:41

@ Sonja: thanx!
Stalrust krijgt ze niet, ze staat momenteel zelfs dag en nacht buiten vanwege het mooie weer!
Dat koud afspuiten is ook een goed plan.
Met de pijnstiller wacht ik nog even, maar dat is vooral omdat mijn paard er echt een groot drama van maakt als ze een spuit in haar mond moet (zoals wormenkuur). Ik hoop stiekum dat het in de loop van de week weer beter gaat!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 20:54

Update Haha! : het lijkt al weer wat beter te gaan!

Op het harde nog aardig gevoelig, nog steeds kreupel, maar toch al beter dan gisteren!
En in de bak heb ik haar aan de longeerlijn gehad, beide kanten, stap, draf, galop (inclusief bokkesprongen, heb vanaf maandag niet gereden, dus energie genoeg Haha!) en niks te zien of te merken aan haar.

Morgen maar weer verder kijken maar het lijkt de goede kant al wat op te gaan OK dan! !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sannens, Talishe en 17 bezoekers