ben ik haar nou weer aan het verpesten????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

ben ik haar nou weer aan het verpesten????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 23:09

Ik zal even bij het begin beginnen....
Vorig jaar winter toen ze nog niet van mij was heeft ze met kerstmis een veulentje gekregen wat is overleden. Daarna heeft ze een hele tijd onwijs beroerd gelopen, niet kreupel ofzo maar superstijf en ze tilde haar achterbenen niet meer op. Ik ben toen helemaal gestopt met alles en ze heeft 2 maanden op rust gestaan. Daarna langzaam weer opgebouwd dus alleen stappen enna een tijdje weer voorzichtig longeren, helemaal geen problemen meer met haar achterhand, ze liep super en tilde ook haar achterbenen op met lopen. Toen ze nog niet van mij was heb ik haar een aantal kunstjes geleerd waaronder steigeren, niet gemeen ofzo maar gewoon vanuit halthouden omhoog en weer naar beneden.
Ben ik ook weer op gaan pakken en het gaat eigenlijk steeds beter, maar nu begint ze in draf op de weg weer een beetje te slepen met achter, op gras enzo doet ze het niet en de hoefsmid kon ook niks zien (behalve dat de toon wat harder gesleten was). Ik begin me nu dus af te vragen of het door dat steigeren zou kunnen komen, ik weet verder niet of er dan enorme druk op haar achterhand komt. Of zou het door het mennen komen hoewel ik het tijdens het mennen niet heb opgemerkt.
Het zou misschien ook wel stijfheid kunnen zijn ze doet het namelijk alleen aan het begin van het lopen (dan valt het op ) aan het einde als we terug naar stal lopen zie ik het niet zo.

Ik ben een beetje benieuwd naar jullie mening, meteen stoppen met steigeren en mennen (of een van beide) liever niet natuurlijk ze vind het allemaal even prachtig, of gewoon een stapje terug en het steigeren tijdelijk vergeten en een uurtje mennen in de week (over 2 dagen verdeeld) en verder lekker een beetje lopen en longeren.
Wie weet hebben jullie wel een ander idee....

Sorry voor het lange verhaal Bloos

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 14:26

Ik denk dus ook dat het een beetje ligt aan het geen zin hebben, ze is wel heel goed voorwaarts ook in het begin maar het echte gek doen begint pas als we bij een grasveld aakomen en dan is het slepen eigenlijk over.
Ik wil er zeker een veearts naar laten kijken maar ik was bang dat het zou kunnen komen doordat we nu weer zijn gaan trainen met dat steigeren en ik was bang dat ze daardoor haar achterhand zwaarder belastte.

De veulens (2) die ze tot nu toe heeft gehad zijn beide overleden. De eerste was geboren met 9 maanden en had een waterhoofd en de andere is dus ook te vroeg geboren (dat weet ik niet zeker weet niet wanneer ze gedekt is) en is dus ook doodgegaan, daarbij moet ik wel zeggen dat het op het land in de sneeuw is geboren en moeder geen bijvoer kreeg van de toenmalige eigenaar, er was eveneens geen beschutte plek op het land, ze stonden aan het IJsselmeer waar de wind recht op land stond. Daarbij lag (ten tijde van de geboorte) een flinke laag sneeuw en konden de paarden ook niet bij het gras omdat dat simpelweg op was (was allemaal modder). Even voor de duidelijkheid, ze was toen NIET van mij maar vand e vorige eigenaar, ze heeft bij mij altijd goed te eten gehad en staat momenteel op stal.

Maar goed ik was dus bang dat het door hetsteigeren zou komen, ik zal wel een beetje terug gaan in de training en ga lekker door met oefenen en trainen op overgangen waar ze lekker oplettend van wordt maar ik zal zeker een dierenarts benaderen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Pova, Violaatje en 85 bezoekers