Mok & tandpasta

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Mok & tandpasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 19:29

Margot heeft mok, en ik wil het behandelen met tandpasta, maar omdat daar zoveel verschillende meningen over zijn, wil ik jullie mening of ervaring daarmee daarover horen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 20:35

Weet wel dat tandpasta goed tegen jeugdpuistjes is maar voor mok. Kan natuurlijk wel gezien het uitdrogende efeect.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:20

Je hoort het vaker en het schijnt te helpen. Maar vergeet niet dat tandpasta de bacteriën niet dood en daardoor kan het zo weer terugkomen!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:21

Dubbelpost! Volgens mij was de server van het forum aan het stuiteren! Bloos

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 10:41

ALS JE HET MAAR LAAT!!!

Wil je weten waarom, smeer dan maar eens een stukje tandpasta in je mondhoek en laat het maar een uurtje zitten. Meid, je vergaat van de pijn, het trekt en bijt aan je.....

Wil je mok behandelen, dan ga je naar de dierenarts en dan vraag je naar goede mokzalf. Of naar Hydrocotriderm, of naar Kanaciline Forte (of de vervanger van dat produkt). Maar niet met tandpasta, het helpt absoluut niet, is per 100 mililiter ook zeer duur en doet je paard ook nog zeer. NIET DOEN HOOR!

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 15:44


JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 10:38

Ik zou er ook geen tandpasta op smeren maar gewoon een middeltje dat speciaal tegen mok gemaakt is. Dat is altijd de veiligste manier!
Je weet ook niet precies wat er in tandpasta voor spul zit...misschien is het voor een mens wel minder schadelijk als voor een paard.
En tandpasta brandt inderdaad behoorlijk als het er wat langer op zit...

Groetjes van Jessica! Pling

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 16:53

Ik gebruikte (oke een keer) een goedje in een oranje spuitje ?? Dat spul is voor ontstoken uiers van varkens. Werkte super nu gebruikt iedereen het bij ons.

Moest het wel eerst wassen met bettadine en de korstjes eraf halen en dangoe droogmaken en dan dat spul erop. Was zo weg.
*LOL* .

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:03

Zwavelpoeder gemengd met zinkzalf, dat gebruiken veel mensen met tinkers en het werkt bij de meesten heel erg goed. Zinkzalf (sudocréme kan ook, maar is veel duurder) kan je goedkoop halen bij de apotheek en is ook goed te gebruiken als preventie (zwavelpoeder is ook uitsluitend bij de apotheek verkrijgbaar).

Ik heb ooit ergens gelezen dat tandpasta niet goed is, vraag me ook af welk merk je dan zou moeten gebruiken want de samenstelling van de verschillende tandpasta's is behoorlijk verschillend.
Bij een heel ernstige mok helpen toch vaak alleen de agressieve middelen die uitsluitend bij de dierenarts verkrijgbaar zijn.
Er zit natuurlijk ook nog een groot verschil tussen droge en natte mok.

Eigenlijk moet je eerst weten welke vorm het is voor je een keus kan maken.