rijden op hooikoortspaarden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

rijden op hooikoortspaarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 20:49

vraagje:

ik rijd nu dus wel op mijn pony ondanks dat ie dus heel erg briest, met het hoofd schud, en al dat soort problemen die je met hooikoorts hebt.

maar nu mijn vraag:

hij wordt ontzettend druk nu.
normaal stappen wil niet, kan alleen maar draven of haast op de plaats galloperen. het wordt dus een brok energie.

vraag ik me af of er meer zijn met hooikoortspaarden die dit herkennen.
net alsof hij door de hooikoorts juist overactief wordt..

normaal is hij met deze temperatuur juist erg rustig en sloom...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:22

Zou mijn paard dan ook hooikoorts hebben? Het was vanmiddag één grote ellende. Veel briesen en constant met het hoofd schudden, teugels uit mijn handen trekken en gewoon vervelend doen. Ze wilde juist wel stappen maar heel snel. Ik dacht dat het door de vele vliegjes kwam, daar wordt ze namelijk ook snel door geïrriteerd. Wat kun je doen aan deze hooikoorts?

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:31

Ik rij ook gewoon door. Maar hij sleurt me regelmatig mee naar beneden als hij zijn neus over het asfalt wil schuren.
En hij is veel drukker dan normaal, zijn hele lijf slingert hij heen en weer. Ik doe erg mijn best om zo stil mogelijk te zitten , zodat we elkaar niet hinderen. Ik bekijk wanneer we galoperen. Soms wel, maar meestal niet. Ik had al aangegeven dat hij door het schuren langs zijn knie een duikvlucht nam, dus toen lagen we allebei op de grond. Dat wil ik graag voorkomen.
En Soxje, lees ook even het andere topic, daar staat in wat wij eraan doen. Het klinkt wel erg als een pollenallergie wat je beschrijft.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:39

Ik heb het andere topic inmiddels gelezen en heb Josefien al gepeebeed voor een test. Ik lag vanmiddag bijna met mijn paard in de sloot door dat gestruikel in draf wat ze anders nooit doet. En ik gaf haar nog op haar donder ook omdat ze zo sloom was en irritant. Arm beest. Ik vind dat ze nu wel veel allergieën krijgt, eerst dan zonne-allergie met een enorme verbrande neus, nu dan pollenallergie en hopelijk geen zomereczeem maar ze heeft wel veel last van de vliegjes hier in de bossen. Schuren met de neus over de grond, antheman, doet de mijne nog niet maar het scheelt niet veel. Maar ze brieste zo hard dat ik het water over mijn handen voelde spuiten, tijdens het rijden dus!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:48

Niet straffen!!! Je paard kan er niets aan doen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:53

Ik wist dus niet dat ze hooikoorts had! Ze was gewoon dwars en ik zit hier nu mezelf van alles te verwijten maar daar schiet ze niks mee op. Ik zal morgen tijdens de rit meer begrip hebben Knipoog

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 22:56

Misschien ook eerst een reinigingskuurtje? Heeft Josefien ook!
Maak geen verwijten, nu weet je in welke hoek je het moet zoeken en kun je er hopenlijk iets aan doen! (overigens wel herkenbaar hoor!)

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:00

Ik wacht Josefiens mailtje even af. Ik moet ook nog wat halen voor die verbrande neus, vorig jaar liep ze ook met zo'n Arafatdoekje om dat ik aan haar halsters naaide, hielp wel tegen de zon maar ik ben vergeten hoe de creme heet die ik toen had gekocht. Het mag van mij een week bewolkt weer worden!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 23:03

niet straffen is logisch, want je paard kan er inderdaad niks aan doen.
maar ik heb soms wel es dat ik er helemaal kriegel van wordt, steeds die teugels uit mijn handne. en je moet zelf ook veelk meer opletten, want die van mij loopt zo de sloot in dan..