tetgen vliegen en dazen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:45

NOOIT pure knoflook geven!!! Dat is veel te scherp voor de slokdarm en maag van een paard!
Niet dat de mijne t zou eten, maar je hebt er van die vreetzakken tussenzitten Knipoog
Starlight is een probleemgeval en NIKS werkt bij haar, echt helemaal niks. Ze zit altijd zo onder de bultjes dat zelfs de da (kwam voor dr vreselijk ontstoken ogen) er van schrok. Hij wist er verder ook niks tegen, aangezien het gewoon echt allemaal troep is op de markt.
Bij mij werkt het beste nog de muggenspray van de kruidvat, maar in de hoeveelheden die starlight nodig heeft is dat onbetaalbaar Knipoog en het werkt overigens ook maar eventjes helaas. Ik gebruik nu (werkt voor vliegen iig wel) azijn + water + citronel muggenolie (kruitvat) half flesje olie per halve liter. flink schudden en dan een dag laten staan zodat die oliegeur in het azijn/water mengsel zit en spuiten maar.
Vliegendeken en halster met vliegennetje begin ik niet aan, ja wel als ik zelf thuis ben zodat ik dr in de gaten hou (bijv op de trampoline liggen zonnen oid, maar iig dat ik in de buurt ben) want dat vind ik heel gevaarlijk (hele slechte ervaring mee Knipoog )
Ik geef zelf altijd knoflook snippers of granulaat (vreet ze overigens allebei niet) elke dag wordt ze zo'n 1000x ingespoten (tevergeefs en ze heeft er een hekel aan) maar het mag allemaal niet baten. Wel snapt ze dat ik haar probeer te helpen en dus zielsgelukkig is als ik er weer aankom met mn spuitbusje en vliegendeken, soms durft ze zich dan zelfs weer even op de wei te vertonen (rest van de dag staat ze zielig te zijn in dr stal -> uitloopstal)
Ik ga dit jaar een masker proberen, vind ik veiliger dan halster, en toch met dettol aan de gang, hoewel me dat echt niks lijkt. Je moet iets, en ik wil echt alles geprobeert hebben want het is echt niet te doen voor dat paardje. Dan maar aan de chemische troep, dat spul in een flesje is ook vast zo gezond niet.


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 15:17

Bashuk schreef:
Koeien Vee Rust, niet schadelijk , ook niet schadelijk voor gevoelige huiden , ook niet schadelijk voor ogen of als ze er prongelijk aan likken, helpt perfect. ik kan het weten woon namelijk midden in het bos !


Ik ook Knipoog maar hier werkte veerust echt niet, en daarbij was het nog een vreselijke ramp om het op te kunnen spuiten...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Articuno, MarjanB, Marus, MirandaMalik, Phuddle, wildwestwill en 76 bezoekers